נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהי בדיקת פאפ לא תקינה ומה ניתן לעשות

דמוי של רחם

בשנים האחרונות המודעות לנושא של סרטן צוואר הרחם, ובעיקר לגילוי מוקדם, הולכת וגדלה. זו הסיבה שבגללה נשים מזומנות אל רופאות הנשים לצורך ביצוע בדיקת פאפ, שכן מטרת בדיקה זו היא לגלות האם האישה נחשפה או לא לווירוס שעלול להוביל לסרטן. מה עושה אישה כאשר הבדיקה לא תקינה ואל מי כדאי לפנות? כל הפרטים במאמר שלפניכם.

 

איך מתבצעת הבדיקה?

עוד לפני שנדבר על מצב שבו הבדיקה לא תקינה, צריך לעצור ולהבין במה דברים אמורים ואיך הבדיקה הזאת מתבצעת.  במהלך הבדיקה למעשה הרופאה מחדירה מקלון שבעזרתו נאספים תאים מהאזור של צוואר הרחם והם אלה שנשלחים בהמשך למעבדה לצורך ניתוח ובדיקה. בדיקה זו נעשית בדרך כלל באופן שגרתי אך במידה וישנה תלויה של האישה על דימומים בין הווסת או על כאבים אחרים, הרופאה יכולה להחליט שיש צורך לבצע את הבדיקה בלי קשר לשאלה מתי היא בוצעה בפעם האחרונה.

 

בדיקה לא תקינה

כשבדיקת הפאפ לא תקינה בדרך כלל התגובה הראשונה, והטבעית ביותר, היא לחץ. עם זאת, חשוב להבין שבדיקה לא תקינה לא תעיד על כך שהאישה חולה בסרטן, ובסך הכול ברוב המקרים האישה תתבקש לבצע בדיקה חוזרת. יש לא מעט סיבות לבדיקה שאינה תקינה, כמו לדוגמא, מצב שבו הרופאה פשוט לא הצליחה לאסוף מספיק תאים כך שלא ניתן היה לבצע את הבדיקה כמו שצריך. במקרים אחרים הבדיקה לא תקינה כי ישנם תאים מסוגים שונים באזור, מה שמעורר בדרך כלל את הצורך לבצע בדיקה נוספת. ברוב המקרים הרופאה המטפלת תחליט בין בדיקת פאפ חוזרת ובין בדיקת קולפוסקופיה ובהתאם לתוצאות הבדיקות הללו ניתן יהיה להחליט מה עושים בנידון ואיזה טיפול נדרש.

 

איפה כדאי לעשות בדיקות מהסוג הזה?

בין אם אישה נמצאת היום בשלב שבו היא צריכה להחליט איפה לעשות בדיקת פאפ ראשונה ובין אם כבר ברור לה שהיא צריכה לעשות בדיקת קולפוסקופיה, יש טעם לבדוק לאן פונים. אומנם זה נכון שגם קופות החולים מציעות היום בדיקות מסוגים שונים, אך לא תמיד בקופת החולים האישה תוכל לעשות את הבדיקה במהירות. הדבר האחרון שאישה רוצה כאשר היא מקבלת תשובות לא תקינות לגבי בדיקת פאפ, זה לחכות לבדיקה הבאה. לכן כדאי לדעת שהיום אפשר לבצע בדיקות כאלה גם באופן פרטי, ולא פעם זו בהחלט יכולה להיות בחירה טובה. מה שכן, רצוי לקחת בחשבון את העובדה שיש מגוון רחב של מקומות פרטיים שבהם אפשר לעשות בדיקות מהסוג הזה. לכן, מעבר לכך שרצוי לא לשלם מחירים מופקעים על הבדיקה, יש טעם גם לברר עוד כמה נתונים. לדוגמא: האם המרכז הרפואי שפונים אליו מקצועי? מוכר ובעל מוניטין? חשוב לטפל בדברים כמה שיותר מהר ולא לדחות את העניין.

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
מהו מכשיר טנס ובמה הוא מסייע
מהו מכשיר טנס ובמה הוא מסייע?

בשנים האחרונות גוברת התעניינות בשיטות חלופיות לשיכוך כאבים. אחת מהשיטות שצוברת פופולריות רבה היא השימוש במכשיר טנס (Tens). מדובר

דוקטור
איך בוחרים מטפל רגשי?

ההחלטה לטפל בעצמנו אינה פשוטה. אנו יודעים כי נצטרך להתמודד עם כל מה שניסינו לברוח ממנו עד עכשיו ולהדחיק.