נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהו מכשיר טנס ובמה הוא מסייע?

מהו מכשיר טנס ובמה הוא מסייע

בשנים האחרונות גוברת התעניינות בשיטות חלופיות לשיכוך כאבים. אחת מהשיטות שצוברת פופולריות רבה היא השימוש במכשיר טנס (Tens). מדובר במכשיר אלקטרוני נייד המסייע בהקלת כאב על ידי העברת זרמים חשמליים במתח נמוך לאזורים ספציפיים בגוף. מאמר זה יעזור לכם להבין לעומק כיצד עובד מכשיר הטנס ובמה הוא יכול לסייע.

 

המדע מאחורי הטנס

כדי להבין כיצד פועל מכשיר טנס חשוב  להבין את העקרונות המדעיים הבסיסיים שעומדים מאחוריו. מכשיר טנס פועל על העיקרון שניתן לעקוף את תחושת הכאב על ידי גירוי אזורים שונים. הזרמים החשמליים הנפלטים מהמכשיר מגרים את העצבים התחושתיים, ובכך חוסמים את אותות הכאב מלהגיע למוח. תהליך זה מסייע בהפחתת הרגשת הכאב ומאפשר תחושת הקלה.

המדע מאחורי הטנס

יישומים בטיפול בכאב

למכשיר טנס יש אינספור שימושים בהקלה על כאב כגון:

 

שיכוך כאבי שרירים ושלד

כאבי שרירים ושלד, כמו אלו הנגרים על ידי דלקת פרקים, פיברומיאלגיה או פציעות ספורט, יכולים להיות מתישים. מכשירי טנס הוכחו כיעילים בהתמודדות עם סוג זה של כאב על ידי מתן אלטרנטיבה לא פולשנית וללא תרופות. הזרמים החשמליים של המכשיר מגרים את העצבים סביב האזור הפגוע, ומעודדים שחרור של אנדורפינים, שהם חומרים טבעיים לשיכוך כאבים.

 

טיפול בכאבי לידה

אימהות לעתיד חוות כאב עז במהלך הצירים. מכשירי טנס מציעים אפשרות נטולת תרופות לשיכוך כאבים במהלך הלידה. באמצעות הצמדת האלקטרודות לנקודות ספציפיות בגב התחתון, המכשיר יכול לעזור להקל על הכאב ולספק תחושת שליטה במהלך הלידה.

 

התמודדות עם כאב לאחר הניתוח

לאחר הניתוח, לעיתים קרובות, המטופלים זקוקים לתרופות נגד כאבים. מכשירי טנס יכולים לשמש כטיפול משלים כדי להפחית את ההסתמכות על משככי כאבים. על ידי העברת זרמים חשמליים לאזור שנותח, המכשיר מסייע בחסימת אותות הכאב וממזער את הצורך במשככי כאבים חזקים.

 

טיפול בכאב כרוני

מצבי כאב כרוני, כגון כאבי גב, יכולים להשפיע קשות על איכות החיים של האדם. מכשירי טנס מציעים שיטה לא תרופתית להקלה על כאב כרוני. ניתן לענוד את המכשיר לאורך כל היום, ולספק הקלה מתמשכת מכאבים ללא תופעות הלוואי הקשורות בשימוש ארוך טווח בתרופות.

 

הקלה בכאבי ראש ומיגרנות

כאבי ראש ומיגרנות הם מצבים נפוצים שעלולים לגרום לאי נוחות משמעותית ולהפריע לפעילות היומיומית. ניתן להשתמש במכשירי טנס כגישה לא תרופתית כדי להקל על כאבי ראש. על ידי הנחת האלקטרודות בנקודות ספציפיות של הראש או הצוואר, הזרמים החשמליים יכולים לכוון לעצבים המעורבים במסלולי כאב ראש. גירוי זה מסייע להפחית את עוצמת ותדירות כאבי הראש ומספק הקלה למי שסובל ממיגרנות כרוניות.

 

שיכוך כאבי מחזור

נשים רבות חוות כאבי מחזור במהלך המחזור החודשי שלהן. מכשירי טנס יכולים לספק אלטרנטיבה נטולת תרופות לנשים המחפשות הקלה מכאבי מחזור. על ידי הנחת האלקטרודות על הבטן התחתונה או על הגב התחתון, הזרמים החשמליים יכולים לכוון לעצבים הקשורים לכאבי מחזור. גירוי זה מסייע להרפיית שרירי הרחם ולהפחתה של עוצמת הכאב ומאפשר לנשים להמשיך בפעילותן היומיומית.

 

שיקום ופיזיותרפיה

בנוסף לטיפול בכאב, מכשירי טנס נמצאים בשימוש נרחב במסגרות שיקום ופיזיותרפיה. על ידי גירוי השרירים והעצבים, המכשיר מסייע בשיקום תפקוד השרירים, שיפור זרימת הדם והפחתת התכווצויות שרירים. הדבר הופך אותו לכלי בעל ערך רב בתהליך ההחלמה לאחר פציעות או ניתוחים.

 

סיכום

השימוש במכשירי טנס חולל מהפכה בתחום הקלה על הכאב על ידי מתן אלטרנטיבה בטוחה, לא פולשנית וללא תרופות לשיכוך כאבים. מכאבי שרירים ושלד ועד כאבי צירים ומצבים כרוניים, מכשירי טנס הוכחו כיעילים בהקלה על אי נוחות ושיפור איכות החיים של אינספור אנשים. אז, בפעם הבאה שאתם מוצאים את עצמכם נאבקים מכאב, אל תסבלו! תשתמשו במכשיר טנס ותיהנו מחיים ללא כאב.

מכשיר טניס

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
דוקטור
איך בוחרים מטפל רגשי?

ההחלטה לטפל בעצמנו אינה פשוטה. אנו יודעים כי נצטרך להתמודד עם כל מה שניסינו לברוח ממנו עד עכשיו ולהדחיק.