נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהו דירוג אשראי ולמה הוא משמש

אילוסטרציה של כרטיסי אשראי וגבר עומד

לשכות אשראי בעלות רישיון רשאיות לספק ללקוחות דירוגי אשראי על פי התנהלותם הכלכלית. דירוג אשראי זה הוא פרמטר חשוב בקביעת התנאים אותם תקבלו בעת חתימה על חוזים ולקיחת הלוואות מחברות אשראי ובנקים.

דירוג האשראי, אשר ככל הנראה מוכר לכם תחת השם "דירוג BDI"  קיבל את שמו מחברת הפצת המידע הישראלית קופאס בי.די.אי בע"מ. כיום שם זה משמש ככינוי לדירוגי האשראי אותם אנו מכירים מעולם הכלכלה האמריקאי. כמו כן, דירוג זה הוא בעל השפעה רבה על החלטותיכם הכלכליות העתידיות, לכן סיכמנו לכם בקצרה כל מה שצריך לדעת על דירוג האשראי – BDI.

 

מהו דירוג האשראי שלכם

דירוג האשראי שלכם הוא תעודת זהות של התנהלותכם הכלכלית, וכולל בתוכו מידע הודות ההיסטוריה הפיננסית שלכם. כל איחור ואי עמידה בהתחייבויות קודמות עלול לגרור להורדה בדירוג האשראי. את המידע הודות דירוג האשראי רואות חברות כחלק מחתימת הסכמים מולכם, ומשתמשות בו לטובת הערכת סיכונים וסיכויי החזר כספי מצידכם.

 

מי מקבל את המידע שלכם

  • את דירוג האשראי שלכם אתם רשאים לבחרו למי לתת, וכמו כן ניתנת לכם האופציה לצפות בו בעצמכם על ידי פנייה ללשכה, לאחר מתן תשלום סימלי כמפורט באתר הלשכה.
  • האופציה לשתף את נותני אשראי הודות הדירוג שלכם היא אמנם בחירתכם האישית, אך חשוב לציין כי הימנעות משיתוך מידע זה עלול להוביל להרמת גבה בכל הנוגע להתנהלותכם הכלכלית, ואף החמרה בתנאים המוצעים לכם.
  • במידה ואין לכן מידע אותו תרצו להסתיר, ודירוג האשראי שלכם יחסית גבוה, הסתרה של המידע מגורמים חיצוניים תוביל להחמרה מיותרת בתנאים שינתנו לכם בעת הלוואה, ומתוך כך יוביל גם להפסד כספי אשר ניתן היה למנוע.

 

כיצד לשמור על דירוג אשראי טוב

דירוג האשראי שלכם מושפע מההיסטוריה הפיננסית שלכם, אך עם זאת הוא מתרכז בשנים האחרונות ולא חוזר אחורה באופן גורף. בזכות עובדה זו, ניתן תוך שנתיים – שלוש להעלות את דירוג האשראי בקלות בעזרת התנהלות סדירה מול התחייבויות ותשלומים שעליכן לשלם.

  • אני ממליצים לשמור על מסגרת אשראי אשר מכסה כראוי את ההוצאות שלכם ואינה גבוה מדיי, על מנת לשמור על התנהלות יעילה וחריגה מינימלית ככל האפשר.
  • בנוסף, נמליץ לבחור ככל הניתן בהוראות קבע לצורך תשלום חובות וחשבונות חודשיים – כך שלא ייווצר מצב בו תשכחו לשלם תשלום כזה או אחר, וכתוצאה מכך דירוג האשראי שלכם יצנח.
  • שימו לב כי מדובר בכלי שבא לטובתכם, במידה והצלחתם לעמוד בכל התשלומים ולשמור על התנהלות פיננסית מצוינת, התעקשו על תנאים טובים אל מול נותני אשראי! במידה והסיכון שלא תחזירו את חובכם שואף לאפס, מדובר בהשקעה בטוחה לחלוטין לחברות אלו, ולכן מן הראוי שתקבלו את התנאים הטובים ביותר.

כרטיסי אשראי

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים