נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהו ביטוח ריסק והאם הוא הכרחי

לא לוקחים סיכון – מבטחים

רובנו מבטחים את עצמנו בשלל ביטוחים שונים ומעדיפים להימנע מהנטל הכספי והרפואי העלול להיגרם לנו, חלילה, במקרי קיצון. ביטוח הריסק או ביטוח החיים, הוא הביטוח היחיד שאנו לא חושבים בו על עצמנו, אלא על בני המשפחה. מהו ביטוח ריסק והאם הוא הכרחי?

 

לא לוקחים סיכון – מבטחים

רובנו מעדיפים לא לקחת סיכונים, לפחות לא כאלה שעלולים להעמיד אותנו במצבים קשים, מהם יהיה לנו קשה להתאושש. לפיכך, אנחנו מעדיפים לבטח את עצמנו בביטוחים שונים- רכב, דירה, בריאות וחיים ולשלם פרמיות חודשיות ולהמשיך לנהל את חיינו באופן יותר שקט ובטוח.

בשונה משאר הביטוחים הקיימים, לביטוח הריסק מטרה קצת אחרת, והיא לדאוג לרווחתם ועתידם הכלכלי של בני משפחת המבוטח במקרי קיצון, של נכות או מוות חלילה. במקרה של נכות קשה, הרי שעל פי תנאי הביטוח מגיע למבוטח פיצויים בגין אובדן כושר עבודה ואילו במקרה של מוות, בני המשפחה המוטבים בפוליסה, יקבלו לרוב פיצוי חד פעמים או קצבה חודשית, לפי הנקוב במפרט הפוליסה.

 

ביטוח הריסק

מעבר לביטוח חיים במקרה מוות ואובדן כושר עבודה/נכות, אשר הם הסוגים העיקריים של ביטוח הריסק, ביטוח הריסק מתחלק לתת סוגים נוספים:

ביטוח חיים למשכנתא זהו ביטוח שהבנק מחייב כל אדם הלוקח משכנתא לבטח את עצמו למקרה בו חלילה ימות. כך שאם יקרה ללווים מקרה מוות, הרי שהבנק מצידו מבוטח ויקבל את כספי ההלוואה. בנוסף, ביטוח מוות במקרה של תאונה וביטוח חיים פנסיוני הם תתי סוגים נוספים, הדואגים לחיסכון כספי בעת פרישת המבוטח לגמלאות.

 

כיצד ניתן לקבל את סכום הפיצוי?

תהליך ההתקשרות עם חברות הביטוח, התשלום וקבלת הפוליסה בהתאם הוא תהליך די פשוט שניתן לבצעו בשיחת טלפון בת כמה דקות או אונליין באתרי חברות הביטוח השונים. אך להבדיל, תהליך קבלת הפיצויים שונה בהרבה.

תהליך קבלת הפיצויים הוא תהליך בירוקרטי ולעיתים אף מתסכל, היות וחברות הביטוח אינן ששות לשלם את הכספים המגיעים ללקוח. לפיכך, בעת קרות מקרה הביטוח, כדאי להיעזר בעורך דין מקצועי ומנוסה, דוגמת עורך דין שי סולטן – https://www.sultanlaw.co.il , המתמצא בהתנהלות מול חברות הביטוח.

 

האם ביטוח הריסק הכרחי?

בכדי לענות על שאלה זו, תצטרכו לענות על שאלה אחרת והיא- האם בהיעדר ההכנסה הקבועה שלי לאחר מותי, בני משפחתי יוכלו להסתדר באותה רמת חיים אליה הורגלו? או שמקרה מוות כזה יכול לגרום לסיכון כלכלי עבור מישהו בסביבתי הקרובה? אם התשובה לשאלה הזו היא כן, הרי שביטוח הריסק הוא ככל הנראה הכרחי עבורכם.

לאחר שהחלטתם על סוג ביטוח הריסק המתאים לכם, כדאי לשקול ולחשב בהתאם את סכום הביטוח לו אתם זקוקים (החישוב הנפוץ הוא אחוז ההכנסה של המבוטח מסך הכנסות משק הבית), בכדי להבטיח יציבות כלכלית למוטבים, בני המשפחה. סכום הביטוח הנדרש הוא בין הפרמטרים הקובעים את הפרמיה אותה תשלמו כל חודש.

מהו ביטוח ריסק והאם הוא הכרחי

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא ביטוחים
ביטוח רכב

אחרי התלבטות לא קצרה הגעתם למסקנה שאתם רוצים לקנות רכב חדש? ואולי זה הרכב הראשון בחייכם? אם כך, חשוב