נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם כדאי לפעול למען קבלת החזרי מס?

לפעול להחזרי מס ראשית

יש לא מעט מצבים בחיים שבגינם אנחנו יכולים להימצא זכאים להחזרי מס שונים. לכן, למרות שאתם רגילים לשלם במדינה שלנו מיסים גבוהים, בהחלט יכול להיות שתגלו גם אתם, כמו רבים אחרים, שאתם משלמים יותר מידי. משמעות הדברים היא שכדאי להיות עם היד על הדופק ולראות האם יכול להיות שגם לכם מגיעים החזרים שונים. האם זה בגלל שנולד לכם ילד? או אולי בגלל שהחלטתם השנה לקנות רכב היברידי? האם אתם מממנים את אביכם הקשיש הסיעודי ולכן אולי מגיעים לכם החזרי מס? האמת היא שלא חסרות סיבות שבגינן אולי גם לכם, כמו להרבה אנשים אחרים, יש נקודות זיכוי במס הכנסה שאתם בכלל לא יודעים עליהן. לכן הדבר הראשון שאנחנו ממליצים לכם לעשות זה פשוט להיות מודעים לנושא הזה ולהתחיל לעשות כבר עכשיו את כל הבירורים הנדרשים. בצורה כזאת תוכלו לדעת איפה אתם עומדים והאם באמת כדאי להתחיל להגיש בקשות וטפסים או שאין לכם סיכוי לקבל שום סוג של החזר.

לפעול להחזרי מס

החזרים הניתנים בגלל שינוי במשכורת

אחת מהסיבות העיקריות שמובילות אנשים לבדוק את הנושא של החזרי מס, אלה הם שינויים שקרו להם לאורך השנה האחרונה בנושא המשכורת. ראשית, יש מקרים שבהם לאורך השנה אנחנו מרוויחים פחות ושנית, יש מקרים שבהם חלק מהשנה אנחנו לא עובדים בכלל, כי פיטרו אותנו, אך עדיין אנחנו משלמים מיסים כרגיל, כאילו כן הרווחנו. עוד דוגמא נפוצה היא אישה שיצאה לחופשת לידה, מרוויחה בזמן הזה פחות אך משלמת מיסים כרגיל. יתרה מכך, מה עושה אישה שבחרה להאריך את חופשה הלידה? האם גם עליה לשלם כרגיל או שהיא יכולה להגיש בקשה להחזרי מס? חשוב שתבינו: זה שרשות המיסים דורשת מכם לשלם את אותו גובה של מס למרות שההכנסות שלכם השתנו, זה לא מרוע או מחוסר סדר. העניין הוא פשוט שאת ההתחשבנות מול רשויות המיסים עושים במדינה פעם בשנה ואילו את התשלומים משלמים מידי חודש. לכן לרוב נוצר פער בין המשכורות המעודכנות ובין מה שצריך לשלם למס הכנסה ובסוף שנת המס ניתן יהיה לקבל החזרים.

האם אדם שאינו מבין במיסים יוכל להגיש לבדו את הבקשה להחזרי מס?

החזרי מס זה אומנם לא נושא פשוט כי צריך לעשות לא מעט בירורים אפילו רק כדי להבין האם מגיעים לכם החזרים כאלה או לא. לכן ברור מדוע גם אתם, כמו אחרים, תוהים האם נכון יהיה להתמודד עם העניין הזה לבד או שבכל זאת עדיף לפנות אל מי שיוכל לעזור לכם כמו אל חברת הגנה החזרי מס למשל. כמובן שאין תשובה אחת נכונה לשאלה הזאת, כי בסופו של דבר כל אחד מאיתנו יוכל לבחור את הדרך שלו לעשות את הדברים. מה שבטוח זה שאם תפנו אל:

  • רואה חשבון מקצועי
  • יועץ מס
  • חברה שעוסקת בתחום הספציפי הזה של החזרי מס

הרי שהכול יהיה הרבה יותר פשוט עבורכם. גורמים כאלה בדרך כלל יוכלו לעזור לכם להבין איך עובדים הדברים, האם אתם זכאים להחזרי מס ובעיקר – איך נכון יהיה להגיש את הבקשה. מצד שני, אם אתם כן אנשים טכנולוגיים שנוהגים להשתמש בכל המידע שמחכה לכם אונליין, הרי שלא תהיה לכם כל בעיה להגיש את הבקשות לבדכם. זכרו גם את העובדה שבפועל שום דבר לא קרה אם לא התעסקתם בנושא של החזרי מס בשנתיים האחרונות. כלומר, ניתן להגיש בקשות כאלה בצורה רטרואקטיבית גם עד שש שנים אחורה, כך שיש לכם זמן ואין סיבה לפעול בלחץ.

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים