נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

לחיות ב-2030 – כל מה שרציתם לדעת על הבית החכם

בית חכם

טרנד הבתים החכמים מגיע היום כמעט לכל בית. זה כבר מזמן לא איזה פינוק של העשירון העליון, אלא ממש נורמה רווחת בקרב אזרחי ישראל בעת שיפוץ או קניית דירה חדשה. מה זה אומר בית חכם? איך הופכים את הבית לאחד כזה? כל הפרטים ממש כאן.

 

מה זה בית חכם?

זה אולי נראה לכם קצת עתידני, אך בית חכם הוא בעצם בית שכמעט מתפעל את עצמו. ההגדרה של בית חכם היא שמדובר בבית שבלחיצה אחת תוכלו להפעיל את כל מערכות הבית. לדוגמא, אתם חוזרים מאוחר עם הילדים, ורוצים להשכיב אותם בחדרם. בלחיצת כפתור תוכלו להפעיל את החימום לפני הכניסה לבית, ולעמעם את האורות. מדובר בתקשורת דרך האינטרנט שתאפשר לכם לנהל את המערכת החשמלית בבית, מכל מקום בארץ, העיקר שיש חיבור לאינטרנט.

 

עד כמה זה נפוץ?

אם בית חכם נראה לכם כמו איזה חלום רחוק, דעות שבארצות הברית כבר 50% מבתי האב הפכו את ביתם לבית חכם. לעומת זאת בישראל, השכיחות קטנה בהרבה, רק 20% מבתי האב. אול יזה מעט ביחס לארצות הברית, אך באמת תוך כמה שנים, ממש עם סיום העשור, נראה כי רובם של הבתים בישראל יופעלו מרחוק דרך אפליקציות.

 

הסבר על הטכנולוגיה

בסוף, מדובר בסנכרון בין שלוש מערכות מרכזיות. בין מכשירי החשמל השונים בבית, תשתית האינטרנט הקווי או האלחוטי, שקיימת גם היא, ועוד מערכת הפעלה שמתכללת את הכל, והיא זאת שמותקנת במיוחד ובעצם הופכת את הבית ל"בית חכם".

מכשירי חשמל רבים כיום, כבר כוללים, החל מרגע ייצורם חיישנים מיוחדים שמאפשרים להתחבר לאינטרנט ולשדר מהם לאפליקציה שמותקנת על מכשיר הטלפון הנייד של בעל הבית. בין המכשירים שנכללים בתוך המערכת אפשר למצוא, תנורים, מקררים, שעונים, רובוטים ששואבים אבק, ומערכת שמע. בסוף אם כל המערכות בבית פשוט מחוברות לאינטרנט, הדרך מכאן לבית חכם סלולה.

 

בתים רבי משתתפים

אם הבית שלכם כולל מספר קומות, או שאתם חושבים להפוך את בניין המשרים שלכם לבית חכם, מומלץ לייעד מכשיר נייד אחד שזה תפקידו היחיד, ניהול משק הבית. הטלפון שלכם לא יעמוד בעומס, אם מדובר במשתמשים רבים מדי.

 

איך מתכננים את הבית?

אפיון בית חכם, מתנהל כמובן בתיאום הדוק עם בעלי הבית. בסוף, כל צורך שלכם, מיקום של מכשיר, תכנות של פקודות שונות, ובעצם כל דבר, צריך להיות מעודכן בתכנית של המערכת שמתכללת את הכול. אין דומה בית למשנהו, ולכן גם המערכת של הבית החכם צריכה להתאים את עצמה לבעלי הבית.

לסיכום, אם חשבתם שלא תראו זאת בימי חייכם, ממש עד שנת 2030, רובם של הבתים יהפכו להיות חכמים, ולכם נותר רק ליהנות מהנוחות וגם החיסכון. אין כמו לכבות את המזגן שהילדים שכחו כשהוא פועל, כשאתם כבר בעבודה.

בית חכם

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לבית ולגינה
בדק בית
בדק בית – איך זה עובד?

בדיקות בית הן חלק מכריע בקניית דירה חדשה, ומספקות הזדמנות למהנדס מוסמך מצד שלישי להעריך את הנכס ולזהות את