נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך להרחיק עטלפים באופן יעיל

jochemy / Pixabay

עטלפים בסביבת הבית יכולים להוות מטרד רציני, הם יכולים להפחיד ילדים, הם יוצרים המון לכלוך ומרעישים בלילה ברמה שיכולה להפריע לשינה של דיירי הבית. אם אתם סובלים מעטלפים ותוהים איך להרחיק עטלפים באופן יעיל תוכלו למצוא מספר טיפים בנושא במאמר זה.

איך העטלפים מתמצאים

לפני שנגיע לשיטות הרחקת עטלפים חשוב שנבין כיצד הם מתמצאים בסביבה ומה התפיסה החזותית שלהם. עטלפים שהם היונקים העפים היחידים, מתמצאים בסביבתם על ידי שימוש במעין רדאר, זאת בניגוד לזבני אדם שמסתמכים על חוש הראייה.

העטלף יוצר קולות בתדרים שהאדם לא מסוגל לשמוע, התדרים הללו פוגעים בעצמים שנמצאים בסביבת העטלף וחוזרים אליו. אוזן העטלף מספיק משוכללת כדי שתוכל לספק לו מידע לגבי הסביבה שלו. למעשה, העטלף מתמצא במרחב ללא תלות בראות כאשר יום ולילה לא משפיעים עליו.

מדובר במערכת מתוחכמת למדי שגם כיום בני האדם ממשיכים לחקור, אולם, ניתן לעבוד על העטלף, אם הוא מרגיש שהוא עומד להיתקל בעצם גדול הוא ישנה את כיוונו ויעוף לכיוון אחר.

בנוסף חשוב לדעת שעטלפים הם חיה מוגנת, נסיון להרחיקם באמצעות הדברה הוא עבירה פלילית ועלול להוביל להשלכות משפטיות קשות.

עטלף

כיצד מערכת הרחקת העטלפים עובדת

אחת השיטות המובילות להרחקת עטלפים היא שימוש במערכת סונאר שמשבשת את מערכת הניווט של העטלף, היא גורמת לו להאמין שהוא עומד להיתקל בחפץ גדול במיוחד וכתוצאה מכך גורמת לו לשנות את מסלול מעופו.

המערכת הזאת משבשת את מערכת הניווט של העטלף אך לא גורמת לנזק קבוע, התדרים שהיא משדרת לא מורגשים אצל בני אדם ולכן יכולים לפעול 24/7. מדובר בשיטה חדשנית שמרחיקה את היונים במאת האחוזים. הם לומדים שהאזור בו מוצבת המערכת יוצר אצלם שיבושי תעופה ולאחר זמן מה הם נמנעים מהגעה אליו לחלוטין.

הרחקת עטלפים באמצעות אור

שיטה נוספת להרחקת עטלפים משתמשת במערכת תאורה, העטלפים הם חיות לילה ונמענים משהות באור. במידה ותשתמשו במערכת תאורה חזקה מאוד בקרבת המקום שבו נוהגים להתעופף העטלפים תוכלו להרחיקם באופן יעיל.

שיטה זאת מתאימה יותר לאיזורים חקלאיים שאינם קרובה לבני אדם מכיוון שהתאורה עלולה להפריע בשינת הלילה.

בחירת חברה בעלת נסיון להרחקת עטלפים

הרחקת עטלפים אינה פשוטה ודורשת מומחיות, בנוסף האמצעים בהם משתמשים החברות המקצועיות יקרות למדי ולצרכן הפרטי לא כדאי לרכוש אותם. בנוסף חברה מומחית בתחום כמו spider net תדע להתאים את הפיתרון הטוב ביותר לבעיה.

שימו לב שעדיף להימנע מפנייה למדבירים רגילים כיוון שאין להם את המומחיות והכלים הדרושים כדי לטפל בבעיית העטלפים.

קיום עטלפים בסביבת המגורים שלכם עלולה לפגוע בצורה משמעותית באיכות החיים שלכם. מדובר בתופעה שלרוב לא תחלוף מעצמה כיוון שהעטלפים לא נוהגים לשנות באופן תדיר את אזור המחייה שלכם כך שאם נתקלתם בבעיה כדאי שתפנו לחברה מתמחה בתחום במהירות.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא הכל לבית
פינת ישיבה
עיצוב לחצר

המון ישראלים חולמים לגור בבית שיש לו חצר מהממת ופתוחה, שהילדים יכולים להנות ממשחקים בה ואפשר גם לארח בה

שתי בוקסות
איך לבחור רמקול איכותי

אין ספק, ממש לא פשוט לבחור רמקולים איכותיים שגם יהיו אמינים, גם ישמשו אותנו למשך שנים ארוכות וגם יהיו