נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כל מה שרציתם לדעת על בדיקת קורונה

לקיחת דגימה

הקורונה הפכה להיות חלק משגרת חיינו.

בין אם נרצה ובין אם לא, כמות האנשים מסביבנו שמתגלים כחיוביים\נאלצים להיכנס לבידוד בעקבות שהייה ליד חולה היא רבה ובלתי פוסקת.

על מנת למגר את התופעה ולהימנע מכמה שיותר אנשים להידבק, מומלץ לעשות בדיקת קורונה על מנת לשלול אפשרות הדבקה, לקטוע את שרשרת ההדבקה ולהפחית חשיפה של כמה שיותר אנשים בריאים לאנשים חולים.

בנוסף, הבדיקות מאפשרות לדעת האם ישנם מוקדי הדבקה באיזורים גאוגרפיים שונים.

אז מתי צריך לעשות בדיקה,  איפה עושים בדיקה, דרך מי, תוך כמה זמן מקבלים תשובה ועוד? כל המידע לפניכם.

 

מתי צריך לעשות בדיקה?

בתחילת הקורונה כל אדם שנחשף לחולה\היה חשש שנחשף לחולה\סבל מתסמינים היה צריך לעשות בדיקה. היום מבצעים בדיקות קורונה גם לטסים ולשבים מחו"ל, לפני כניסה למתחמי אוכל, אירועים ותרבות (לאנשים שאינם מחוסנים או ילדים מתחת לגיל 12 שאינם יכולים להתחסן), וכמובן במידה ונחשפת לחולה מאומת או אם התחלת לפתח תסמינים (אם הנך מחוסן אין חובה לעשות בדיקה אבל מומלץ על מנת לשלול אפשרות הדבקה).

 

מה כוללת הבדיקה ותוך כמה זמן מקבלים תוצאות?

בדיקת הקורונה מתבצעת בעזרת מטוש (מן מקל דק וארוך) שמוכנס לחלל הפה ולשני הנחיריים. לאחר מכן המטוש נלקח לבדיקת מעבדה שם הוא נבדק האם באותו אדם שהמטוש הוכנס אליו נמצא נגיף הקורונה. במידה וכן הוא יהיה חיובי וייאלץ להיכנס לבידוד ולהודיע למי שנחשף אליו ובמידה ולא הוא יהיה שלילי.

תוצאות מקבלים בין 24 ל48 שעות, כאשר ברוב הפעמים התוצאה תתקבל לאחר 24 שעות. בבדיקת קורונה מהירה תוצאה מתקבלת תוך רבע שעה בלבד.

 

בדיקות קורונה, מה ההבדלים ביניהן?

יש מספר אופציות לביצוע בדיקות קורונה והן:

  1. בדיקות קורונה מהירות
  2. בדיקות קורונה בקופות החולים
  3. בדיקות קורונה במתחמי פיקוד העורף.

 

בדיקות קורונה מהירות

בדיקות קורונה מהירות מיועדות לילדים מתחת לגיל 12 שאין באפשרותם להתחסן\לאנשים שטרם התחסנו. מטרת בדיקת הקורונה היא לאפשר כניסה לאוכלוסיה זו למתחמי אוכל, אירועים ותרבות מבלי לחכות 24 שעות לתשובה המיוחלת. בדיקת הקורונה המהירה מספקת תשובה תוך רבע שעה בלבד. אפשר לקנות גם בדיקות קורונה מהירות ולבצע את הבדיקה בבית.

ניתן לקנות בדיקת קורונה ביתית בפארמה פלוס. בניגוד לבדיקות הקורונה בקופות החולים\מתחמי פיקוד העורף, בדיקות הקורונה המהירות עולות כסף ונעות בין 30 שקלים ל100 שקלים, תלוי בחברות השונות המספקות את הבדיקות.

 

בדיקות קורונה בקופות החולים

בדיקות הקורונה בקופות החולים מיועדות לכלל האוכלוסיה, לכל מטרה שהיא (כניסה למתחמים\חשש להידבקות\חשיפה לחולה וכ'ו). על מנת לקבוע בדיקה דרך קופת החולים שלכם יש להירשם לתור באפליקציה של קופת החולים\דרך נציגות קשרי לקוחות של קופת החולים. הבדיקה מתבצעת בעזרת דוגם באיזור או במתחם קופת החולים שאליהם אתם משתייכים. הבדיקה היא ללא תשלום.

תוצאות הבדיקה מתקבלות עד 48 שעות מעשיית הבדיקה במסרון לנייד שלכם\לאפליקציה של קופת החולים שלכם.

 

בדיקות קורונה במתחמי פיקוד העורף

פיקוד העורף פועל בשיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות ומפעיל מתחמי בדיקות קורונה ללא תור, תשלום ומיועד לכל אחד שזקוק. מתחמי הבדיקות עלולים להשתנות ולכן מומלץ לעקוב באתר פיקוד העורף. ישנם מתחמים שפועלים בשיטת היבדק וסע (דרייב אין) וישנה אפשרות להיבדק כשאתם נמצאים ברכבכם הפרטי.

חיילים ואנשי קבע יכולים להיבדק רק במתחמים אלו, ללא תיאום מראש אבל עם הצטיידות בתעודה מזהה. התוצאות נשלחות תוך 48 שעות לטלפון הנייד ולמרפאת היחידה (לחיילים).

שימו לב: במידה ואתם מבצעים בדיקה לצורך יציאה מהארץ מתחמי פיקוד העורף אינם מבצעים בדיקות למטרה זו.

לסיכום, אנו מקווים שקיבלתם את כל המידע הדרוש לכם ומייחלים שלא תזדקקו לכך.

המון בריאות.

 

שני בדיקות מהירות

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
מהו מכשיר טנס ובמה הוא מסייע
מהו מכשיר טנס ובמה הוא מסייע?

בשנים האחרונות גוברת התעניינות בשיטות חלופיות לשיכוך כאבים. אחת מהשיטות שצוברת פופולריות רבה היא השימוש במכשיר טנס (Tens). מדובר

דוקטור
איך בוחרים מטפל רגשי?

ההחלטה לטפל בעצמנו אינה פשוטה. אנו יודעים כי נצטרך להתמודד עם כל מה שניסינו לברוח ממנו עד עכשיו ולהדחיק.