נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כל מה שצריך לדעת בנושא הטרדה מינית

geralt / Pixabay

צמד המילים "הטרדה מינית" עולות רבות בשיח הציבורי. בעידן בו המודעות הולכת וגואה, ערכים של שוויון ופרטיות מתבלטים ותופסים מקום, ואנשים שעברו הטרדה מקבלים יותר במה ומעזים להיחשף יש מקום לפעול כנגד התופעה ולמגר אותה. אדם שעובר הטרדה מינית נוטה לחוש לעתים מבוכה ואף פחד, ולכן מעדיף לקבור את המאורע ולא לדווח עליו. ובכן, החשיבות להצפת האירוע והטלת עונש ראוי למטריד היא הכרחית. אין סיבה שאדם שעבר על החוק ופגע בנפשו או בגופו של אדם אחר לא ישלם על מה שעשה. כדי לעזור לכם להבין את החוק בצורה טובה יותר, לפניכם כל מה שצריך לדעת בנושא הטרדה מינית.

 

מהי הטרדה מינית?

הכוונה בהטרדה מינית היא לכל פעולה מילולית או פיזית הנושאת אופי מיני ומופנית כלפי מי שהביע חוסר הסכמה או רצון בכך. הדבר מעוגן בחוק להטרדה מינית הוא חל על כל אדם, ללא הבדלי מין, אשר הוטרד על ידי מי מסובביו ובכל במסגרת שהיא. מטרת החוק היא להגדיר את הגבול בין מה שמותר לבין מה שאסור, בדגש על מקומות עבודה בהם הגבול מיטשטש פעמים רבות. החוק מגדיר שישה סוגים של מצבים ככאלו הייחשבו להטרדה מינית:

  1. סחיטה באיומים בעלת אופי מיני
  2. קיום מעשים מגונים
  3. התייחסויות מינית שלא בהסכמת הגורם השני
  4. הצעות מיניות חוזרות למרות דחיית הגורם השני
  5. התייחסות המבזה או משפילה אדם על רקע מינו או נטייתו המינית
  6. פרסום של תצלום\ סרטון\ הקלטה של אדם שלא הסכים לפרסום, אשר עשויה להתפרש כמינית ולבזות אותו.

 

'התחום האפור'- האם יש לזה מקום בהטרדה מינית?

כאמור, הגבול מיטשטש במקרים מסוימים, וקשה לקבוע באופן חד משמעי האם מדובר בהטרדה מינית. מאחר ויש מגוון צורות להטרדה מינית, נוצר מעין תחום אפור (למשל בדיחות גסות או הנפת אצבע משולשת כלפי מישהו- האם זה ייחשב להטרדה מינית?). ובכן, המקרים הללו נבחנים בהתאם להקשר שבו האקט המטריד נעשה וכן בוחנים את טיב היחסים שבין שני המעורבים בפרשייה. יש מקרים שנקבעים כהטרדה מינית רק במידה וסוג מערכת היחסים הוא יחסי מרות למשל או מקרה שחוזר על עצמו באופן תדיר יקבל יותר משקל על פני אמירה בודדת אחת. על כן, חשוב להבין שכל מקרה הוא לגופו, וחשוב לספק כמה שיותר ראיות תומכות שיוכיחו שמדובר בהטרדה מינית.

 

במקרים של תחום אפור התייעצו עם עורך דין

בין כה וכה, טרם הגשת תביעה בנוגע להטרדות מיניות מומלץ להיוועץ בעורך דין לענייני הטרדות מיניות. עורך דין שמתמחה בתחום יידע לתת לכם ייעוץ מקצועי ואמין, ולהסביר לכם בצורה פרטנית ומדויקת שתותאם למקרה הספציפי שלכם. באתר https://www.dw-law.co.il תמצאו מידע על עורך דין להטרדות מיניות.

הטרדה מינית

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
עורך דין פלילי
כמה עולה עורך דין פלילי?

כאשר אתה עומד בפני אישום פלילי, אחת ההחלטות הקריטיות ביותר שתצטרך לקבל היא שכירת עורך דין פלילי מיומן שייצג