נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כך הצלחתי לחסוך לא מעט כספים בחודש

קוראים לי סיוון, אני אם חד הורית לילדה בת 10 ואני בת 45. מזה כמה שנים טובות אני מנהלת את משרד עו"ד מקרקעין שלי. אך לפני כן יצא לי לעבוד בלא מעט משרדים של עורכי דין אחרים וכך צברתי ניסיון ומעמד. למרות שאני עובדת שעות רבות ביום וכבר מגיל 25 נכנסתי לשוק העבודה, עדיין בגילי המופלג אני לא באמת מצליחה לחסוך מספיק כספים. אין לי טענות כי ברוך השם אני מגיעה ממשפחה שההורים יכלו לעזור לי תמיד, אך בהחלט יש בזה משהו מתסכל שאף פעם אין לי מספיק כסף לשים בצד. אומנם הילדה שלי עדיין קטנה אך בסופו של דבר ברור שהיא תגדל, תרצה לנסוע לחו"ל, ללמוד ולעשות עוד המון דברים אחרים שעבורם היא תזדקק לעזרה שלי. לכן ברור למה אני כל כך מוטרדת מהעניין הכלכלי בחיי, מה גם שאני מממנת את הכול לבד בלי גבר או אישה שיוכלו לעזור לי ולשאת איתי את העול הזה.

כסף

 

רגע לפני התסכול

מצאתי את עצמי חושבת על הנושאים הכלכליים ועל חסכונות לעתיד בצורה מאוד רצינית בשבועות האחרונים וממש נכנסתי לדיכאון. כלומר, אני רגילה לשמוע את כל כולם מדברים על יוקר המחיה בארץ ועל כך שלא פשוט, אבל האמת היא שאף פעם לא לקחתי את זה בצורה כל כך אישית ומעולם לא נתתי למצב הזה להשפיע עלי ככה. עם זאת, בשבועות האחרונים ראיתי שאני ממש מתחילה לדאוג, לא ישנה בלילות ואפילו כועסת על עצמי על שלא ניסתי לחסוך עבור הבת שלי יותר כספים בעבר. זה היה בדיוק השלב שבו נזכרתי בעוד יוזמה נפלאה ששמעתי עליה דברים טובים: "הר הביטוח". ממה שחברות אמרו לי זו עוד יוזמה שנועדה לעשות סדר בענייני הכספים עבור האזרח הפשוט, ממש כמו הר הכסף. לא שזכרתי שעשיתי ביטוחים שונים בעבר ולא שהיה לי מושג כמה אני משלמת עליהם, אבל הבנתי שזה בדיוק הקטע. כלומר, שיש המון ישראלים כמוני שעשו ביטוחים לפני שנים, שכחו בכלל מהעניין הזה ומשלמים על כפילויות אלפי שקלים בשנה. הייתי כל כך נואשת עד שהחלטתי שאין לי מה להפסיד, השארתי להם את הפרטים שלי וחיכיתי לקבל דו"ח מפורט עם כל הביטוחים שעליהם אני משלמת מזה שנים.

 

מחושך לאור

האמת היא שאין לי מילים לתאר בכלל את החושך שהרגשתי בעיני כאשר פתחתי את הדו"ח והתחלתי להתעמק בו. פתאום, כשרואים את הכול כתוב שחור על גבי לבן, מבינים על איזה סכומים מדובר ובעיקר, מבינים כמה כפילויות יש בביטוחים האלה. ראשית, לא היה לי בכלל מושג שיש לי כל כך הרבה ביטוחים ושנית, בכלל לא ידעתי שאני משלמת על כל הביטוחים האלה מזה כל כך הרבה שנים והמון כסף בחודש. אומנם ברגע הראשון הרגשתי כעס רב, על עצמי ועל חברות הביטוח השונות, אבל אחר כך הבנתי שאני יכולה לנצל את המצב לטובתי כי אם כבר יש לי את האינפורמציה, זה אומר שאוכל לעשות איתה משהו. החלטתי להיפגש עם נציג של הר הביטוח כדי להבין טוב יותר את הדברים וכדי להחליט, בעזרתו, על איזה ביטוחים אני יכולה לוותר ומה אני יכולה לבטל. בהתאם לכל ההבנות וההחלטות האלה, פתחתי חיסכון לבת שלי עם כל הכסף שעד אותו זמן הייתי משלמת, בלי לדעת בכלל, על הביטוחים השונים. אני בהחלט יכולה להגיד שהיום אני ישנה הרבה יותר בשקט כי ברור לי שלבת שלי לא יחסר דבר בעתיד.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים