נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

טיפים לחופשה המושלמת במקום המושלם

מיטה זוגית

אחרי כמעט שנה שסיני היתה סגורה, אתם ודאי מתגעגעים אליה מאוד ומחכים לרגע בו תוכלו לצאת קצת לרענן את הראש בסיני. חלקכם כבר מכירים את סיני היטב והיו שם לא מעט פעמים, וחלקכם עומדים לנסוע לשם בפעם הראשונה. כמו כל נסיעה לחו"ל, גם אם הפעם זו נסיעה שנעשית באוטו תמיד עולים הלבטים של מה לקחת איתנו בתיק.

 

מה אורזים לקראת הנסיעה?

קודם כל חשוב להבין באיזו עונה אתם נוסעים. נדמה לכולם שתמיד חם בסיני, אך זהו לא המצב, במהלך חודשי החורף המדבר נעשה קר ביותר וחייבים להיערך עם בגדים ארוכים וחמים מאוד בהתאם.

כיוון שמרבית התיירות בסיני היא בחודשי האביב, קיץ וסתיו, נתייחס פה לאריזות למזג אוויר חם.
וכשחם בסיני, יכול להיות חם מאוד, ויבש, לכן, כנראה הדבר הראשון שתרצו להכניס לתיק שלכם הוא בגד ים.

ים סוף המדהים נשאר בטמפרטורה של 18 מעלות צלסיוס לכל אורך השנה, כך שהוא מקום נהדר להשתכשך בו בשביל להתרענן כשחם בחוץ. בניגוד לים התיכון שהוא בעיקר טוב לשכשוכים, ים סוף מלא בריפים צבעוניים ויפים, גם אם מעולם לא שנירקלתם לפני זה אנחנו ממליצים לכם לנסות.

בשביל להיכנס לעולם הקסום הזה תצטרכו מעבר לבגד הים גם מסכה (כזאת לעיניים, לא מסכת קורונה) ושנורקל. מי שמעוניין לשחות הרבה יכול להוסיף לאריזות גם סנפירים.  בבתי מלון רבים ישנה אפשרות לשכור ציוד לשנירקול (וגם צלילה), אך אם אתם מתכוונים להישאר בחושה אל תסמכו על כך שתהיה שם חנות השכרה של ציוד, אם לא תביאו בעצמכם כנראה שתיאצלו להסתמך על טוב ליבם של תיירים אחרים שהביאו ויתנו לכם להשתמש בציוד שלהם.

השמש היוקדת מחייבת אתכם גם במריחת קרם הגנה. חשוב לציין שקרמי ההגנה הסטנדרטים מכילים חומרים שרעילים מאוד לריף הדגים והורגים אותו, בכדי למנוע את זה אתם יכולים לקנות קרם הגנה מיוחד שעליו תווית שעשוי מחומרים שאינם פוגעים בריף, או למרוח קרם הגנה לפחות חצי שעה לפני הכניסה לשחייה בכדי שרובו ייספג בגופכם ולא ירעיל את הריף.

 

לא יותר מידי ולא פחות מידי

בקשר לבגדים – אמנם את רוב הזמן בסיני כנראה תבלו בבגד ים, אך אנחנו מניחים שמדי פעם תרצו ללבוש גם בגדים. הבדואים, אלופי המדבר, יגידו לכם ללבוש שרוולים ארוכים של בד חי ונושם, והאמת, הם צודקים, בגדים ארוכים יגנו עליכם מפני השמש הקופחת וגם מפני היתושים וזבובי החול שנוהגים להופיע בהמוניהם לעת שקיעה. מצד שני, אנחנו הישראלים מעדיפים את הבגדים הקצרים שלנו, אז נמליץ לכם בעיקר בגדים נוחים, נושמים ופשוטים. אין צורך לבגדים מפוארים, נעלי עקב ואיפור. סיני זה לא המקום להתגנדר בו, ויהיה לכם מאוד קשה לצעוד עם נעלי עקב על החול או האבנים הקטנות. מומלץ להסתפק בכפכפים בלבד, ובנעלי הליכה אם אתם מתכוונים לעשות קצת טרקים.

רוב האנשים נוסעים לסיני לכמה ימים בלבד, ובאמת שאין צורך לארוז יתר על המידה, סתם יהיה לכם לא נוח להיסחב עם דברים ותגלו במהלך שהייתכם שם שלא הייתם זקוקים ל-5 זוגות מכנסיים ו-20 חולצות שונות. לא ישפטו אתכם אם תלכו עם אותם בגדים במשך השבוע.

מבחינת טואלטיקה – אם אתם ישנים בבית מלון ייתכן ורוב דברי המקלחת ומגבות יסופקו לכם, אך תצטרכו לבדוק פרטנית עם המלון אליו אתם הולכים. אם אתם ישנים בקמפ תצטרכו להביא אתכם הכל- שמפו, סבון, מגבות (אחת לים ואחת למקלחת).

הכי חשוב לזכור מבחינת אריזות – keep it simple!

 

מה לא מומלץ לקחת?

כבר דיברנו על כך שאין טעם לאריזות יתר של בגדים, בטח שלא בגדים מפוארים ונעליים לא נוחות, אבל אנשים נוטים לארוז דברים שאינם בגדים שגם פחות מתאימים לסיני.

לפטופ למשל, אינו מתאים כל כך לחופשה בסיני, אלא אם עבודתכם היא מהלפטופ ואתם ממש לא יכולים לקחת הפסקה מהעבודה הזו, אנו ממש ממליצים להשאיר את הלפטופ בבית.

למה? האקלים החם מאוד והיבש לא מתאים למכשירים אלקטרוניים, בטח שלא דברים יקרים ורגישים כמו לפטופים. בבתי מלון אמנם תמצאו ווייפיי ואולי אפילו מקום נוח לעבוד, ואנחנו ממליצים שאם אתם אכן מביאים את הלפטופ לסיני בכדי לעבוד, קחו חדר במלון. בחושות כמעט ולא תמצאו ווייפיי, ואם יש הוא כל כך מקרטע ובטוח לא מצדיק הבאה של לפטופ לשימוש בו. הלפטופ הופך להיות בעיקר דבר שאתם צריכים לדאוג לו שלא יהרס או יגנב, וכיוון שאנו מניחים שמטרת החופשה שלכם היא להסיר דאגות מראשכם- השאירו את הלפטופ בבית.

דבר נוסף שנעשה מאוד טרנדי להביא לסיני, או אפילו לקנות בדיוטי פרי או באילת ממש לפני שחוצים את הגבול, זה נעלי ים.  נעלי ים כשמם הם, למי שלא מכיר – נעליים שאפשר להיכנס איתן לים, גרסה מעט יותר מתוחכמת של שקפקפים, והם נועדו בעיקר למקומות כמו סיני בהם יש אבנים בכניסה למים וקיפודי ים רבים.

אז אם הם נועדו למקומות כמו סיני בדיוק, למה אנחנו נגדם?

דריכה או כל מגע בריף ובשוכניו זהו נזק אקולוגי לריף. בגלל התיירות הרבה בסיני וחוסר המודעות הריף עם השנים הולך ומת והמצב מדאיג מאוד. בגלל שהנעליים האלו מגינות על הרגליים אנשים לא שמים לב היכן הם דורכים, ונחשו מי סובל מזה? נכון מאוד, הריף ושוכניו.

אתם יכולים להיכנס לשחות מבלי להידקר גם ללא הנעליים האלו, כל מה שזה דורש זה מעט תשומת לב היכן אתם דורכים בכניסה, וברגע שהמים עמוקים דיים להישכב ולשחות / לצוף. גם אם עדיין מאוד רדוד וניתן ללכת או לעמוד בקלות- כמה שפחות תיגעו בריף – כך יגרם לו פחות נזק.

 

איך לשמור על הציוד שלנו?

בסיני יש אווירת אופוריה תמידית, ונראה שלא משנה איפה תשאירו את התיק שלכם, דבר לא יקרה לו, אבל האמת היא שעל אף שלרוב הכל בטוח, מספיק גנב אחד שעובר באזור וגונב לכם את הפלאפון כדי להרוס טיול.

השאירו את התיק במקום בטוח תמיד – בחדר או בחושה, ותדאגו לנעול. אם אין אפשרות לנעול את החושה תהיה אפשרות של שמירת חפצים חשובים כמו דרכון, פלאפון וכסף במקום בטוח בקבלה.
אם הפלאפון שלכם נשאר לידכם, שימו לב שהוא לא נמצא בשמש. החום הכבד של סיני יכול להרוס פלאפונים בקלות, אך אם תשמרו עליו במקום מוצל הכל יהיה בסדר.

עשו לפני הנסיעה לסיני ביטוח נסיעות לחו"ל. ביטוח לחו"ל יגן עם עליכם במצב חירום רפואי, דבר שחובה שיהיה לכם, בייחוד בזמני קורונה, וגם יגן על הרכוש שלכם במצבים של גניבה או הרס.

 

רצועת חוף

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא תיירות
איש צף
החלטה אמיצה

להחליט לנפוש בארץ, בזמן שכל עם ישראל נוהר לחו"ל, זוהי החלטה אמיצה. אמיצה וחכמה ביותר. בזמן שמחירי כרטיסי הטיסה

גשר
ביקור חוזר

לנו הישראלים, יש מספר יעדים שתמיד נמצאים בחיפוש מהיר בגוגל. אתם יודעים, אותם היעדים שביקרנו כבר אינספור פעמים אבל