נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

יציאה לחל"ת: האם המעסיק חייב להחזיר אותי לעבודה?

pexels-anna-shvets-4226206 (1)

הוצאתם לחל"ת מהעבודה עם תוקף רחוק לתאריך חזרה לעבודה. האם המעסיק חייב להחזיר אתכם לעבודה או שכדאי להתחיל לחפש אחת אחרת?

כניסת הקורונה לחיינו הביאה עמה שינויים מאוד גדולים והעלתה על הפרק, או יותר נכון אל השיח הציבורי, הרבה נושאים שלפני לא היו כל כך בשיח או כל כך נפוצים. נושא החל"ת, פתאום פגש הרבה אנשים מכל שכבות האוכלוסייה וממגוון רחב של עבודות ותחומי עניין. ממלצרים בבתי קפה ועד לטייסים אזרחיים, בכל מקום ניתן למצוא עובדים אשר יצאו לחל"ת. כחלק מכך, הנושא עלה מהר מאוד לשיח הציבורי. אחת השאלות שמתעוררות אצל רבים אשר נתונים זמן רב, ואפילו זמן קצר בחל"ת, אינם יודעים באם יחזרו לעבוד ושאלה חשובה יותר, האם המעסיק חייב להחזיר אנשים אשר הוצאו לחל"ת לעבודתם?

 

חל"ת

המושג חל"ת, בעקבות הקורונה, מוכר כמעט לכולנו. מדובר בראשי תיבות של חופשה ללא תשלום. כלומר, העובד ממשיך להיות חלק מהחברה אך אינו מקבל שכר וגם אינו צובר ותק. כלומר הוא בחופשה לגמרי אך בשונה מימי חופש או ימי מחלה, הוא אינו מקבל שכר כלל. ההוצאה לחל"ת יכולה להיות הוצאה זמנית, בגלל שאדם לוקח לעצמו חופשה ארוכה לדוגמא על מנת לגשת למבחן פסיכומטרי או קורס מסוים שאינו קשור לעבודה ועל כן על מנת שזה לא יבוא על חשבון העבודה, מוצא לחל"ת.

 

תוקף הוצאה לחל"ת

כאשר עובד מוצא לחל"ת הוא מוצא עם תוקף מסוים, כמובן שזכותו של המעביד להמשיך ולהאריך את תקופת החל"ת בהתאם להחלטתו כתלות במצב, לכן למרות שאדם מקבל דד-ליין מסוים שבו יחזור מהחל"ת לקבל משכורת תקינה ולצבור ותק, הוא לא בהכרח אמין או יצא לפועל במבחן המציאות. כלומר, מעסיק אינו חייב להחזיר עובד מחל"ת בתאריך בו הוא התחייב מראש, אך במידה ויחליט לא להחזיר אותו, הוא חייב להאריך את תקופת החל"ת בהתאם.

 

שימוע פיטורים

בעיקרון, מעסיק חייב להעסיק עובדים שהוצאו לחל"ת לעבודה בה היו כאשר הוצאו לחופשה. באם המעסיק מחליט, בהתאם לטובת העסק, לפטר את העובד ולא להחזיר אותו מחל"ת, הוא רשאי לעשות זאת אך מחויב לעמוק בתנאים מסוימים.  מכיוון שמדובר בהרעה בתנאים, מה שנחשב לא חוקי, חייב להיות הסכם בין המעסיק לעובד בדבר הפיטורים. כאן זה המקום של המעסיק לשמור על זכויות העובד אך גם של העובד, שמירה על זכויותיו.

באם אתם סבורים כי המעסיק שלכם פעל לא בהתאם לחוק בדבר החל"ת שלכם וגם בדבר הפיטורים שלכם, כדאי לפנות לעורך דין כדוגמת https://liatfaigel-law.co.il/עורך-דין-דיני-עבודה/פיטורים/יציאה-לחלת/ אשר מתמחה בנושא. כך תוכלו לקבל תמונה עם ודאות באם פעלו אתכם על פי הזכויות שלכם או שמא מגיעים לכם פיצויים או טיפול שונה בהליך ההעסקה והפיטורים שלכם.

leuchtkasten-1773916_640

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
עורך דין פלילי
כמה עולה עורך דין פלילי?

כאשר אתה עומד בפני אישום פלילי, אחת ההחלטות הקריטיות ביותר שתצטרך לקבל היא שכירת עורך דין פלילי מיומן שייצג