נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

3 סיבות מדוע חברות היי-טק יוזמות יותר מחברות אחרות

תמונה המציגה שנת 2020 מקושרת וטכנולוגית

אנחנו בטוחים שלפחות פעם אחת בחיים שלכם לקחתם חלק בשיח שכולל את השורות הבאות: "שמעת איפה הוא עובד?" והתשובה היתה "כן, הוא עובד בהייטק". כשמדברים על הייטק כמעט ואף פעם לא מדברים על משהו קונקרטי – שם חברה, תפקיד או מיקום, אלא מדברים על הייטק בתור משהו מעורפל ומרוחק, שרק יחידי סגולה יודעים לדבר עליו כעל משהו שהוא יותר אמיתי ממה שאנחנו יודעים.

הדבר הזה נוצר מסיבה מאוד ברורה – חברות ההיי טק היום הן כל כך רבות ומתעסקות בכל כך הרבה תחומים, עד שהמילה הייטק הפכה לשם קוד שמתאר מקום עבודה חיובי. אז בואו נראה 3 סיבות מדוע חברות היי-טק יוזמות יותר מחברות אחרות.

 

רק החזקים שורדים, אבל לא רק חברות ההייטק

כשמדברים על חברות הייטק בדרך כלל מדברים על חברות של סטארט-אפים או חברות שהונפקו ומשמשות היום שחקניות חזקות במגרש. כשמחפשים מדוע חברות היי-טק יותר יוזמות מחברות אחרות, התשובה הראשונה והמתבקשת היא פשוטה – מי שלא שומר על חדשנות ויזמות בצורה מתמדת – פשוט מאוד לא שורד. אז חברת הייטק שרוצה להישאר חלק מהמשחק אין לה ברירה אלא לשמור על חדשנות ויוזמות חדשות, והאמת שהן עושות את זה בכיף ובתשוקה גדולה, אך לא רק הן, ובואו לא נשכח זאת.

על כן השאלה כאן, מה חברות היי-טק עושות אחרת, שחברות אחרות לא.

 

טכנולוגיה

בראש ובראשונה, חברות היי-טק – הן חברות טכנולוגיה. הטכנולוגיה מסייעת להן לעשות פעולות גדולות, ומסובכות, בכמויות ובמהירות. בנוסף טכנולוגיות שונות מסייעות למנהלים השונים בחברה, לתעד כל פעולה, לנתח אותה וללמוד ממנה, ובכך לייעל עוד יותר את כלל העבודה שלהם.

 

למידה לאורך זמן

לתוכנה כמו אל חברה ישנו מחזור חיים. תוכנה שכותבים עבור צורך מסוים, עם הזמן משתנה ומשתפרת ככול שהחברה שמפתחת אותה מקשיבה לקהל הלקוחות שלה. בהרבה חברות היי-טק, ההקשבה היא רק ללקוחות אלא אף לקהל העובדים שלה. המנהלים הבכירים מקשיבים לשטח, ומקדמים ומדרבנים את העובדים שלהם להיות טובים יותר. הלמידה אף פעם לא מפסיקה וכך גם ההקשבה לקולות הפנימיים המגיעות מהשטח.

 

חברות הייטק שומרות על העובדים חדים ומחויבים

סיבה נוספת לכך שחברות היי-טק יותר יוזמות מחברות אחרות היא שהן רוצות לשמור על העובדים שלהן אצלן. התחרות יכולה לגרום בקלות לעובדים לעבור מחברה לחברה – מצב לא אידיאלי לשום חברת הייטק. על כן חברות הייטק משקיעות פי 2 יותר מחברות שאינן חברות טכנולוגיה, בלמידה ובהכשרת העובד, על מנת לשפר את העובד ולהקנות לו הרגשת מחויבות להישאר לטווח הארוך.

 

במילים פשוטות חברות הייטק עושות גם מה שכל חברה אחרת, שבכלל לא טכנולוגית יכולה לעשות אצלה. העניין הוא שסה אצלן ב- DNA, אם גם אתם רוצים שהחברה שלכם תתקדם, ושהעובדים שלה ייזמו וחדשו יותר, כדאי שתכירו את מוביל החדשנות יהונתן כהן. יהונתן מוביל חדשנות פנים ארגונית במטרה להעלות את התפוקה והחדשנות של עובדי הארגון, במגזר הציבורי והפרטי כאחד, ואשמח לקדם ולהקפיץ מדרגה גם את העובדים שלכם.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא דיגיטל