נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה צריך להכין לפני וועדה רפואית בביטוח לאומי?

מסמך חתום

על מנת לקבל אחוזי נכות או הכרה כנכה מול המדינה, יש צורך בהתייצבות אל מול וועדה רפואית בביטוח לאומי.

לפניכם כל הדברים שחשוב להכין מראש

למרות שישנם הרבה עורכי דין המתמחים בביטוח לאומי ותפקידם לסייע לכל מי שמוצב אל מול וועדה רפואית של ביטוח לאומי, גם לתובעים כדאי וחשוב לדעת מה עליהם להכין לפני הוועדה. לעיתים הוועדה מקבלת תשובה שאינה מספקת את התובע ועל כן יהיה מעבר לוועדת ערעורים. גם לוועדה זאת יש להכין דברים מראש על מנת לשכנע את הוועדה לקבל את הערעור.

 

וועדה רפואית בביטוח לאומי

המוסד לביטוח לאומי מזכה אנשים אשר בעלי נכות רפואית כל שהיא באחוזי נכות, אלו בהמשך, מזכים בקצבאות, מענקים והטבות. כל זאת על מנת לסייע לאנשים אשר נמצאים במצב מורכב אשר מונע מהם להתקיים כרגיל, כמו שהיו טרם המצב הרפואי, או בהשוואה לאנשים אחרים באוכלוסייה. על מנת לקבל אחוזים אלו יש לתבוע את הביטוח הלאומי ולהתייצב בפני וועדה רפואית, תפקידה לבחון את המקרה ולקבוע את התוצאה.

 

תיעוד רפואי

בגלל שמדובר בוועדה רפואית, אשר תפקידה לבחון ולהחליט בדבר מצבו הרפואי של התובע, יש הכרח להציג מסמכים רפואיים אשר נותנים חיווי על מצבו הרפואי של התובע. כמובן שהמסמכים צריכים ללכת עוד הרבה אחורה לזמן בו התרחשה התאונה או האירוע הרפואי. כדאי לקבל ככמה שיותר חוות דעת מרופאים אשר יבססו את הטענות של התובע כי המצב כמו שהם טוענים שהוא וחמור.

 

פרטים אישיים

כמו בכל הליך ממשלתי ובירוקרטי יש צורך בהגשת פרטים וטפסים אשר מספקים מידע אישי על התובע. באם מדובר בתעודת זהות או תעודה מזהה מסוג אחר ופרטי חשבון בנק. שני אלו קריטיים עקב כך שחובה להציג ולהוכיח את זהותו של התובע. מבחינת חשבון הבנק, הכוונה בסוף לקבל סיוע כלכלי מהמדינה, מהמוסד לביטוח לאומי, ועל יש צורך בהבאת פרטי חשבון הבנק.

 

הכנה מנטלית

למרות שמדובר בוועדה רפואית, כן יש משקל לאופן בו התובע מציג את הטענות שלו, את הנכות שלו ואת כל הפגיעות שנוצרו כתוצאה מהתאונה, מהפגיעה הרפואית או באופן טבעי. התובע צריך לשכנע את הוועדה כי מגיעים לו אחוזי נכות וכי מגיע לו הסיוע. על כן, כדאי להתכונן מראש מנטלית, ואפילו לבצע חזרות, על מנת להגיע מוכנים לוועדה ולשכנע את החברים בוועדה במצב ובצורך לסיוע.

לפני התייצבות מול וועדה רפואית בביטוח לאומי, חשוב מאוד להכין את עצמכם מראש הן מבחינה מנטלית והן מבחינה בירוקרטית. חשוב להיכן טפסים המפרטים פרטים אישיים במקביל לטפסים המפרטים את המצב הרפואי של התובע. חוות דעת מקצועיות של רופאים, פרוטוקולים של בדיקות, ניתוחים או כל הליך אחר ונוסף שהתובע עבר במסגרת הפגיעה או הנכות שלו.

 

דולרים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
עורך דין פלילי
כמה עולה עורך דין פלילי?

כאשר אתה עומד בפני אישום פלילי, אחת ההחלטות הקריטיות ביותר שתצטרך לקבל היא שכירת עורך דין פלילי מיומן שייצג