נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

תהליך הרכבה ופירוק של מנוף באתר עבודה

פרויקט בניה

אתרי בנייה במרכזי הערים דורשים עגורנים בגובה עצום, כדי לאפשר בנייה גם בקומות העליונות ביותר. מעבר לגובהו של העגורן, עליו גם להיות קומפקטי ולגזול שטח קטן ככל האפשר מאתר הבנייה. אחד האתגרים הגדולים ביותר עבור צוות הבנייה הוא הרכבתו של העגורן ופירוק שלו באתר עצמו, זאת תוך יצירת מינימום של הפרעה לתושבים באזור ותוך ניצול מקסימלי של זמן העבודה.

 

יצירת בסיס בעל משקל מספק

השלב הראשון בתהליך ההרכבה של עגורן, הוא יצירת בסיס בעל משקל מספק. העגורן מובל אל אתר הבנייה בחלקים, כאשר כל חלק מועמס ונפרק ממשאיות ייעודיות. חלק מהחלקים יגיעו במועד מאוחר יותר, כאשר יהיה צורך להגביהה את המנוף אפילו יותר. לאחר הגעת החלקים, חשוב מאוד לייצר בסיס בעל משקל מספק, שיאפשר למנוף לפעול בגובה רב, ולהרים משקלים אדירים. הבסיס הכבד נועד למנוע התהפכות של המנוף כולו. הכוח אשר מייצר המטען הכבד המורם לגובה רב, יחד עם חוסר היציבות המובנית של מנוף עצום ממדים, דורשים בסיס שייצב הכול ויפעיל כוח נגדי. כאשר מדובר על עגורנים גדולים באתרי בנייה, לעיתים קרובות אין ברירה, ויש צורך ליצור את הבסיס באמצעות יציקת כמות אדירה של בטון. הבטון הכבד מחזיק את המנוף בקרקע, ומצמצם משמעותית את הסיכון לנפילתו.

 

הרכבת חוליות המנוף

לאחר שהבסיס נוצר, הגיע השלב השני, הגבהת המנוף אל הגובה הנדרש. חלק גדול מהעגורנים הפועלים בארץ, הם עגורני חוליות. עגורן חוליות הוא למעשה עגורן אשר ניתן להגביהה על פי הצורך, תוך כדי עבודת הבנייה. יכולת זו מאפשר גמישות מרבית בהפעלת המנוף, ועבודה נוחה יותר למפעיל, כאשר הוא לא חייב לעבוד בגובה רב במרחק מאתר העבודה. הרכבת חוליות המנוף משתנה על פי סוג העגורן, ועל פי היצרן. חשוב מאוד לוודא שאתם עובדים אך ורק עם חוליות מאושרות ותקינות לחלוטין, כל פגם בחוליה עשוי להוביל להרס מוחלט שלה לאחר שיתווסף עלייה משקל. הרכבת החוליות נעשית בזהירות, תוך שימוש בברגים ייעודיים רבי עוצמה, והרמה של תא המפעיל לאחר סיום החיבור שלה שלב אחד גבוה יותר.

 

פירוק והכנה לפינוי האתר

לאחר סיום העבודות, מגיע הרגע בו צוות העבודה נדרש לפנות את המנוף. חשוב מאוד להתחיל בעבודות הפינוי, רק לאחר שווידאתם שכלל הציוד הכבד פונה מהאזור, ושלמעשה אין לכם שום צורך נוסף במנוף. השלב הראשון בתהליך הפירוק הוא הורדה של תא המפעיל אל תחתית המנוף. במקביל לכך, יש לבצע פירוק של חוליה אחרי חוליה, כאשר מפעיל המנוף יוריד מטה בעדינות כל פעם את החולייה ממנה ירד. לאחר שכלל החוליות פונו, ותא המפעיל פורק והועבר לאתר העבודות הבא, הגיע השלב לפרק את הבסיס. לעיתים, מנהל האתר ייבחר לכסות את היציקה באדמה, אך לרוב יהיה צורך בעבודה מורכבת עם פטיש אוויר כדי להסיר את הבטון באופן מלא.

2211438 / Pixabay
אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא רכב
דלקנים בתחנת שלק
מה זה דלקן אוניברסלי

דלקן אוניברסלי מאפשר לכם לחסוך עלויות משמעותיות במשך השנה, לעיתים אפילו אלפי שקלים. אם כך, מה הוא דלקן אוניברסלי,