נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

יוצאים מהקופסא – הכירו את הצעצועים שיגרמו לכלבכם לחשוב

צעצועים לכלבים

כולנו רוצים כלב חכם, נכון? כלב שידע לסגור אחרינו את המקרר כשהידיים שלנו מלאות, או למצוא את השלט של הטלוויזיה כשהוא נעלם. אבל בשביל כלב חכם – צריך שגרת אימון. לכן כדאי לקנות אחד מהצעצועים הבאים, שיגרמו לכלב שלכם לחשוב.

 

משחקי ריח

משחקי ריח או צעצועי הרחה עושים שימוש בחוש החזק ביותר של חברו הטוב ביותר של האדם – חוש הריח. צעצעוי הרחה הם צעצועים לכלבים הדורשים מהכלב שלכם להשתמש בחוש הריח שלו כדי למצוא פינוקים או צעצועים חבויים. דוגמא למשחק ריח פופולרים הוא ה-Snuffle Mat.

צעצועים לכלבים

פאזל חטיפים

צעצועי חטיפים או פאזלי חטיפים הם צעצועים אינטראקטיביים שדורשים מהכלב שלכם להבין איך להוציא את החטיפים מתוך הצעצוע. קונג (Kong Classic) הוא דוגמא לפאזל חטיפים מוכר. חשוב לציין – לא מדובר בפאזל המוכר לנו כבני אדם (המכונה בעברית 'תצרף'), אלא בתרגום מילולי של המילה האנגלית Puzzle שמשמעה חידה או אתגר.

 

Hide-a-Squirrel

הייד א סקוורל (החבא את הסנאי) הוא צעצוע בו הכלב שלכם חייב להבין כיצד להסיר את הסנאים מגזע העץ. צעצוע זה מגיע בגדלים שונים, והוא נהדר עבור כלבים שאוהבים לשחק מחבואים, לחפש דברים ובעלי יכולת דחיית סיפוקים מסוימת.

 

כדור פינוקים

כדור פינוקים או כדור חטיפים הוא למעשה תת קטגוריה של פאזל חטיפים. בגדול, זהו כדור שיוצאים ממנו חטיפים לכלבים כאשר הכלב שלכם משחק איתו. דוגמאות לדגמים פופולריים של כדורי פינוקים הן StarMark Bob-A-Lot או Busy Buddy Twist 'n Treat.

 

Tug-a-Jug

גם כאן, מדובר בצעצוע שממנו יוצאים פינוקים בזמן שכשהכלב שלכם מתעסק איתו. הצעצוע הוא למעשה מעין בקבוק, שבפתח שלו יש חבל עם קשר בקצה. הבקבוק מלא בפינוקים, והכלב שלכם צריך להבין איך להוציא אותם. לכם נגלה שכל שעליו לעשות הוא לדחוף מעט פנימה את החבל.

צעצועים לכלבים

Kong Wobbler

קונג וובלר הוא צעצוע נוסף מחברת צעצועי הכלבים המוכרת.. למעשה, וובלר מזכיר קצת את שק החבטות "נחום-תקום" שילדים קטנים אוהבים. הצעצוע הוא רגיש למגע, מתנדנד ומתגלגל, מה שהופך את חילוץ החטיפים למאתגר יותר עבור הכלב שלכם.

 

Dog Twister

דוג טוויסטר הוא משחק מחשבה מתקדם במיוחד, והוא לא מתאים לכל כלב. זהו שדרוג של פאזל חטיפים שידרוש מהכלב שלכם להזיז בלוקים כדי להגיע לפינוקים חבויים.

 

מחצלות ליקוק

בניגוד לדוג טוויסטר, מחצלות ליקוק דורשות מעט מאוד מחשבה, והן מתאימות לכלבים מבוגרים, לבעלים של כלבים שמפחדים על השיניים של הכלב שלהם. למעשה, אלו הם שמטחים מיוחדים שאפשר למרוח עליהם חמאת בוטנים או פינוקים ייעודיים אחרים. לאחר מכן הכלב שלכם יצטרך להבין שכדי לחלץ את חמאת הבוטנים – הוא חייב להשתמש בלשון.

 

סיכום

לסיכום, לא כל משחק מתאים לכל כלב. לכם כדאי לקנות משחקים מכמה סוגים – ולראות ממה הכלב שלכם הכי נהנה.

צעצועים לכלבים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי