נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

המקומות הסודיים בנהר הירדן שכדאי לכם להכיר

נהר הירדן

החלק הדרומי של נהר הירדן בשל מראהו הצנוע טומן בחובו נקודות סודיות וקסומות ובעיקר מלאות ברגעים היסטוריים גדולים מתקופות שונות שחשובים לדתות שונות. מקומות שניתן לחוש עד היום ברוחניות שהם מסמלים עבור מאמינים, חובבי היסטוריה וגם מי שלא.

 

קאסר אל יהוד

קסר אל יהוד הוא אתר טבילה קדוש לדת הנוצרית אך לא רק הסיפור הנוצרי מתרחש אלא עוד לפניו הגיעו לשם דמויות חשובות אחרות.

  • הסיפור הראשון בכיכובו של יהושע בן נון המוביל את בני ישראל בכניסתם לארץ ישראל המבוטחת לארץ מסע של 40 שנה במדבר, הם עומדים לחצות את הירדן בדיוק בנקודה הנקראת היום קסר אל יהוד ובדרך נס מימיו השוצפים של נהר הירדן עוצרים את זרימתם ומאפשרים לעם לעבור בבטחה.
  • לאחר מכן יגיע לאותה הנקודה בדיוק אליהו הנביא שיעלה לשמיים במרכבת האש וישאיר את מלאכת הנבואה בידי הנביא אלישע שבזמנו מתואר לראשונה הירדן כבעל יכולות טיהור וריפוי, אלישע מטביל את נעמן שר הצבא של מלך ארם במי הירדן 7 פעמים והוא מחלים מצרעת.
  • בסיפור השלישי והאחרון לבינתיים מככב יוחנן בן זכריה המוכר יותר בשמו יוחנן המטביל. יוחנן הוא בן למשפחת כהנים ובמקום לשרת את בית המקדש כאביו הוא בוחר בחיי התנזרות והוא קורא לאנשים בדיוק לאותה הנקודה להגיע להיטבל וכך להיטהר מחטאים, המפורסם שבין אנשים רבים המגיעים הוא ישוע שעל פי המסורת בזמן טבילתו נבקעו השמיים ורוח הקודש ירדה אל ישו בצורת יונה לבשרו על הבחירה בו.

לאחר ששלושת הסיפורים המשמעותיים מאותה הנקודה בדיוק שבדרום נהר הירדן הובהרו אפשר להבין את ערכו הרוחני וההיסטורי של האתר, אליו מגיעים מאמינים נוצריים מהתקופה הביזנטית ועד היום על מנת לחוש ברוח הקדושה ולהטהר גם הם מחטאים באותה הנקודה של מי הירדן המטהרים.

 

ארץ המנזרים

סמוך לאותו אתר טבילה ראסר אל יהוד עומדים מבני מנזרים, כנסיות וקפלות מרשימים ונטושים שבמשך עשרות שנים לא הותרה הכניסה אליהם מחשש של מוקשים באיזור, בשנים האחרונות מנקים את המוקשים ומאפשרים כניסה לחלק מהמקומות. המנזרים היו פעילים עד 1967 ונהנו מתנועה שוקקת של תיירים וצליינים שהגיעו לטבול או להטביל את ילדיהם בנקודה השלישית הקדושה לנצרות.

הכניסה לארץ המנזרים ניתנת בזמנים מסוימים בשנה או בתיאום מראש מול ביטחון בקעת הירדן אך ניתן לצפות בהם מרחוק. מעט לפני הפנייה לכביש המוביל לקאסר אל יהוג נמצא מנזר דיר חג'לה, זהו מנזר יווני אורתודוקסי פעיל וניתן להיכנס לבקר ולמצוא גן מטופח, פסלים, כנסייה מקושטת ונזירים שמסבירים פנים ומאפשרים טיול במנזר.

 

לסיכום

היסטוריה רבה עברה על האדמה שלנו, רבה כל כך שקשה לתפוס אותה, בכל פעם מגלים עוד מקומות חדשים ומעניינים כמו קאסר אל יהוד וארץ המנזרים, ממליצים לשלב ביקור שם בנופש הבא באזור ים המלח.

 

נהר בישראל

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא תיירות
איש צף
החלטה אמיצה

להחליט לנפוש בארץ, בזמן שכל עם ישראל נוהר לחו"ל, זוהי החלטה אמיצה. אמיצה וחכמה ביותר. בזמן שמחירי כרטיסי הטיסה

גשר
ביקור חוזר

לנו הישראלים, יש מספר יעדים שתמיד נמצאים בחיפוש מהיר בגוגל. אתם יודעים, אותם היעדים שביקרנו כבר אינספור פעמים אבל