נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

המדריך המלא לתיקון רכב לאחר תאונה

תיקון רכב

עברתם תאונת דרכים? לאחר שטיפלתם בנזקי הגוף והנפש, תרצו לחזור לשגרה שלכם. תאונות דרכים עלולות לגרום נזקים רציניים לרכב שלכם ולכן רצוי לטפל בהם לפני החזרה אל הכביש. תיקון הרכב הוא פרוצדורה אשר יכולה להיות מסורבלת, ולכן במאמר זה נעשה סדר ונעבור על השלבים לתיקון רכב לאחר תאונה.

 

איפה מתקנים?

קיימות שתי אפשרויות עבור תיקון הרכב לאחר תאונה – מוסך הסדר או מוסך מורשה.

  1. מוסך הסדר – מוסך שנמצא תחת הסכם עם חברת הביטוח שלכם. למעשה, חברת הביטוח תשלם ישירות למוסך ההסדר את עלויות התיקון ובכך תחסכו בבירוקרטיה.
  2. מוסך מורשה – מוסך תחת פיקוח משרד התחבורה שלא נמצא בהסכם עם חברת הביטוח. במידה ותרצו לגשת למוסך המוכר והוותיק שלכם שאיננו תחת הסכם עם חברת הביטוח, תוכלו לעשות זאת אם יש בידכם פוליסת ביטוח מקיף. פוליסת ביטוח מקיף תאפשר לכם לבצע את תיקון הרכב במוסך מורשה לבחירתכם. במצב כזה אתם תשלמו עבור עלויות התיקון ולאחר מכן תגישו את החשבונית לחברת הביטוח ותקבלו החזר כספי בהתאם למה שסגרתם מול חברת הביטוח.

תאונת דרכים

 

מה חשוב לבדוק?

מלבד לבדיקה כללית של מצב הרכב ושל תקינות כריות האוויר, לפי התקנות 308 ו-309 ישנן מספר בדיקות ספציפיות שהרכב שלכם מחויב לעבור לאחר שעבר תאונה. לפי חוק, את הבדיקות יבצע הנדסאי/מהנדס רכב מוסמך. נדרש לבצע את הבדיקות הבאות:

  • בדיקת בלמים ממוחשבת
  • בדיקת שלדה ממוחשבת
  • בדיקת אורות ממוחשבת
  • בדיקת זוויות היגוי ומתלים אחוריים ממוחשבת

לאחר שהרכב עבר את הבדיקות בהצלחה, בוחן מוסמך ייקח את הרכב שלכם לנסיעת מבחן על מנת לקבל החלטה בנוגע לחידוש רישיון הרכב.

פחחות וצבע

לרוב, הליך תיקון רכב לאחר תאונה לא יפסח על תיקוני פחחות וצבע. לאחר התנגשות ברכב אחר או בחפץ, הרבה פעמים נגרמים נזקים ושריטת לפח של הרכב. אין זה בהכרח אומר שיש צורך להחליף את החלקים של הרכב, אלא ניתן לתקנם לעתים קרובות על ידי עבודת פחחות וצבע.

תיקון קוסמטי – צבע מתקלף

במידה והרכב חטף מכה בפח שגרמה להתקלפות של הצבע, מומלץ לתקן את הפח במהירות כדי למנוע הצטברות של חלודה. אם מדובר במכה קלה ללא התקלפות של צבע, תוכלו לקחת את הזמן עם התיקון, או אפילו לוותר על תיקון קוסמטי זה.

תיקון פגוש

זהו אחד החלקים שנוטים לקבל מכות בתדירות הגבוהה ביותר. במידה ומדובר במכה קלה שיצרה שקע קטן בפגוש, אין זה נזק קריטי אלא קוסמטי בלבד. אולם במידה והפגוש החל להתנתק ולהתנדנד, חשוב לתקן אותו במהרה כדי למנוע תקלה בטיחותית !

ביטוח רכב

 

סיכום

תיקון רכב לאחר תאונה יכול להיות כאב ראש, בטח במצב בו לאחר התאונה נגרם נזק גופני או נפשי למעורבים בה. יש לטפל קודם כל בפגיעות אלה ולאחר מכן להתעסק במה שסובל דיחוי. בדיקה ותיקון יסודיים לרכב שלכם לאחר התאונה, יגבירו את הבטיחות של הרכב ובכך יסייעו במניעת תאונות דרכים בעתיד.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא רכב
דלקנים בתחנת שלק
מה זה דלקן אוניברסלי

דלקן אוניברסלי מאפשר לכם לחסוך עלויות משמעותיות במשך השנה, לעיתים אפילו אלפי שקלים. אם כך, מה הוא דלקן אוניברסלי,