נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

הכירו את מסלולי המשכנתא הקיימים

מידע על משכנתאות

הלוואת משכנתא היא ההלוואה הגדולה ביותר בחיי לווה ממוצע. ולא פלא כמה מחשבה מוקדמת היא מצריכה. חלק מההתארגנות ללקיחת משכנתא היא היכרות מעמיקה עם מסלולי המשכנתא הקיימים. כאן ריכזנו עבורכם תקציר על מסלולי המשכנתא המובילים. 

 

מסלולי המשכנתא המובילים

לפני שלוקחים משכנתא חייבים להכיר היטב את הריביות המוצעות. כל מסלול משכנתא הוא ריבית הניתנת על פי פרמטר אחר. לכל מסלול משכנתא מעפיין עיקרי משלו. לכאן תוכלו להיכנס לקבלת עוד מידע על משכנתאות.

 

מסלול פריים –

המסלול שעלה לכותרות הוא מסלול ריבית הפריים. מדובר בריבית המורכבת מריבית בנק ישראל ומריבית עוגן הבנקים. כבר תקופה ארוכה שריבית בנק ישראל עמדה על 0.1% לאחר 8.5 שנות יציבות יחסית, החלה האינפלציה להרים ראש וכך ריבית בנק ישראל התיקרה ויחד איתה התייקר גם ריבית הפריים המשולבת כמעט בכל משכנתא ישראלית. בכל 15 לחודש גובה ריבית הפריים מתעדכן ומהריבית הזולה במשק, ריבית הפריים הפכה להיות ריבית חסרת יציבות.

 

מסלול ריבית קבועה לא צמודה –

ריבית קבועה היא ריבית שלא משתנה. היא לא צמודה לשום מדד ולכן היא נשארת זהה ליום נתינתה. ריבית כזו היא ריבית יקרה יחסית בשל היציבות שהיא מעניקה למשכנתא. אך לא תמיד היא תהיה מומלצת, במיוחד לא כאשר מתכננים לפרוע את המשכנתא בעתיד הקרוב ולא רוצים לשלם עמלה יקרה על פירעון מוקדם.

 

מסלול ריבית קבועה לא צמודה (קל"צ) –

ריבית זו מכונה קל"צ והיא אמנם קבועה ולא משתנה, אך הקרן על ההלוואה צמודה למדד המחירים לצרכן וכך גובה הקרן משתנה בהתאם לעליות המדד. מדובר בריבית המעניקה יציבות להלוואה אך לא יהיה נכון לשלב אותה על חלק גדול מההלוואה, למניעת התייקרות קרן ההלוואה בצורה משמעותית.

 

מסלול משתנה –

מסלול משתנה מוצע על ידי הבנקים השונים בשמות שונים. יש בנק שיציע מסלול משתנה כל חמש שנים, יש בנקים המציעים משתנה כל 3 ועוד. מדובר במסלול בו הריבית על ההלוואה נקבעת בתאריך מסוים ואז היא קבועה עד לתאריך השינוי הבא. כך מוצגת יציבות יחסית בהלוואה הניתנת. מדובר במסלול אופטימלי למי שמעוניין לפרוע את המשכנתא מוקדם מבלי לשם עמלה יקרה על פירעון מוקדם, ניתן לשלב במסלול זה נקודת יציאה וכך לא לשלם כלל עמלה.

 

מסלול מט"ח –

מסלול משכנתא זה מתאים למי שמקבל משכורת במטבעות חוץ וכדומה. ריבית זו משתנה בהתאם לשער החליפין של המטבע כפי שנקבע מראש. מסלול זה הוא תנודתי והוא לא יתאים לכל אחד כמו שאתם יכולים להבין.

 

הגבלות בנק ישראל על הרכב המשכנתא

על פי הנחיות בנק ישראל כל תמהיל משכנתא חייב לכלול לפחות שליש ריבית קבועה ולא משנה אם היא צמודה למדד או לא. כך מושגת יציבות יחסית בהלוואות והסיכון הוא לא גובה יותר מידי.

מידע על משכנתאות

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא משכנתאות
משכנתא לפנסיה
מהי משכנתא פנסיונית?

בעת תכנון פרישה, אנשים בודקים לעתים קרובות אפשרויות פיננסיות שונות כדי להבטיח עתיד נוח. אפשרות אחת כזו היא משכנתא

תשלום משכנתא
כמה זמן לוקח לשלם משכנתא?

בשנים האחרונות עבדתם בכל הכוח? הצלחתם לחסוך סכום רציני ביותר למרות יוקר המחיה בארץ? ההורים של שניכם עוזרים ובסופו