נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

היתרונות של עוסק פטור

עוסק פטור ראשית

להיות עוסק פטור בראש שקט

קיימים כמה סוגי בעלי עסקים: עוסק פטור, עוסק מורשה, עוסק בע"מ. עוסק פטור הוא העוסק בעל ההכנסות הנמוכות ביותר שמגיעות ל-100,000 ₪ בשנה ואילו שאר העוסקים הם מעל סכום זה. לעוסק פטור יש יתרונות וכן חסרונות כמו כל סוג עוסק במשק. רוב העסקים במשק הם עסקים קטנים ועל כן הם עוסקים פטורים. במאמר זה תקבל את כל המידע שאתה צריך בתור עוסק פטור.

מהו עוסק פטור?

עוסק פטור הוא עוסק אשר מחזור הכנסותיו הוא עד 100,000 ₪. ברשימת המקצועות השונים נמנים מקצועות חופשיים כגון: רופא, מנהח"ש, סוכן ביטוח, בעלים של חברת bbq, רו"ח, עו"ד, מהנדס, סופר, כותב,קוסמטיקאית, מניקוריסטית, ספר וכו'. על העוסק פטור למלא מדי שנה (בסוף השנה) הצהרת עוסק פטור, בהצהרה זאת על העוסק לדווח על מחזור הכנסותיו לשנת המס. מחזור זה כולל רק קבלות אשר הוציא העסק ללקוחותיו, כלומר הכנסות העסק בלבד. במידה ומחזור הכנסותיו של העסק הוא מעל 100,000 ₪ הופך העוסק לעוסק מורשה באופן אוטומטי ע"י רשויות המס.

הר הביטוח לעוסקים פטורים

מה היתרונות של עוסק פטור?

לעוסק פטור ישנם לא מעט יתרונות על פני סוגי עוסקים אחרים.

לעוסק פטור אין מע"מ– לעוסק פטור אין מע"מ להוסיף לקבלה. הוא אינו מגיש דוחות ואינו משלם מקדמות למע"מ כמו שאר העוסקים האחרים. וזאת מאחר שמחזור הכנסותיו נמוך מאוד והוא נחשב לעסק קטן.

הנחה משמעותית- עוסק זה יכלו להעניק ללקוחותיו הנחה גדולה ביותר לעומת עוסק מורשה, וכך למעשה מקבל הלקוח מחיר מוזל ללא צורך להוסיף מע"מ, וזאת מאחר שאינו מתחשבן עם מע"מ כמו עוסק מורשה ועוסק בע"מ.

חסכון במס- לעוסק פטור יש חסכון משמעותי במס, מאחר שאין לו מע"מ כמו ששאר העוסקים החרים מתעסקים איתו. דבר זה גורם לו לחסכון בהכנסותיו וכן לחסכון בתשלומי מס שונים.

עלות נמוכה ליועץ מס/ רו"ח – עוסק פטור משלם פחות עבור יועץ מס או רואה חשבון בגלל הכנסותיו הנמוכות מהעסק. התשלום עבור יועץ המס או רו"ח הוא עבור שירותי הייעוץ והנהח"ש אשר ניתנים ללקוח מדי חודש וכוללים טיפול בכל הטפסים וכן התנהלות שנתית מול גורמי הרשויות השונים. בנוסף, הסיכוי שהוא יצטרך להיכנס להליך פשיטת רגל נמוך מאוד.

עוסק פטור אחרון

למה כדאי להיות עוסק פטור?

אם אתה רוצה להקים עסק אשר כולל את אחד ממקצועות החופשיים של עוסק פטור, כדאי שתתחיל כעוסק פטור. בתור עוסק פטור תוכל ליהנות מפטור מע"מ, חסכון אדיר במיסים, עלות נמוכה לרו"ח או יועץ מס ואף תוכל לתת הנחות משמעותיות ללקוחותיך ובכך לתת פייט ליריבים שלך שהם לא עסקים פטורים. כל אלה עושים את העוסק פטור למשתלם יותר לעומת עוסקים אחרים. אם תרצה לאחר מכן להתרחב בעסקך תוכל להמשיך לעוסק מורשה ולאחר מכן לעוסק בע"מ. אך בתור התחלה עדיף שתתחיל בתור עוסק פטור ותחסוך בהוצאותיך.

למידע נוסף:

https://www.aphrodisiacbalm.com/%D7%93%D7%92%D7%9C%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%A8%D7%9B%D7%91-%D7%91%D7%A1%D7%99%D7%98%D7%95%D7%A0%D7%90%D7%95%D7%AA

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים