נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כל היתרונות של טרקטורונים ורכבי שטח

כלי שטח

כולנו נתקלנו ברכבי שטח במציאות או בטלוויזיה, ואין ספק שזה תמיד מרשים לראות כלי רכב עם ביצועים מרשימים שכאלו!

עולם רכבי השטח הוא מגוון, וניתן למצוא בו אופנועי שטח, טרקטורונים, מכוניות שטח ועוד.

מהי ההגדרה של רכבי שטח, ומה היתרונות שלהם?

 

התפתחות רכבי השטח

רכבי השטח למעשה הומצאו בין שתי מלחמות העולם, לאחר שהתעורר הצורך לסייר בדרכים לא סלולות – מה שנעשה עד אז באמצעות פרשים! מסתבר שאופנועים היו כלי הרכב הראשונים שהיו מסוגלים להתמודד עם מכשולי השטח, ולכן נעשה בהם שימוש למשימות שונות בתקופה זו.
מומחי האופנועים של חברת אופנועי מטלון, מספרים לנו שאופנועי שטח כוללים אלמנטים ייחודיים – שהופכים אותם למתאימים באופן מושלם לתנאי השטח.

 

סוגים של רכבי שטח

כאמור, עולם נהיגת השטח הוא רחב, ונוכל למצוא בתחומיו כלי רכב רבים ושונים זה מזה. אילו כלי רכב לנהיגת שטח קיימים בימינו, ומה המאפיינים שלהם?

 

טרקטורונים

הטרקטורון הוא רכב שטח פתוח, המתאפיין בהנעה של 4*4 – מה שמאפשר לו עבירות גבוהה כנגד מכשולים בשטח. רוב הטרקטורונים עושים שימוש במנועים של אופנועים למעשה, וגם ההיגוי שלהם מתבצע באמצעות כידון בדומה לאופנוע. על אף שבמקור הטרקטורון שימש בחקלאות, כיום הוא משמש בעיקר לספורט מוטורי – ואנו יכולים לפגוש בו במסלולי שטח ובאטרקציות שונות. לפני מספר שנים נחקק חוק בישראל, המחייב התקנת קשת בחלקו האחורי של הטרקטורון – במטרה להגן על הנהג במקרה של התהפכות.

 

אופנועי שטח

אופנועי שטח לרוב ניתנים לזיהוי מיידי, עקב הצורה המיוחדת שבה הם מעוצבים. מדובר באופנועים קלי משקל, המתאפיינים בשלדה צרה יחסית. הגחון של אופנועי השטח הוא גבוה מאוד, וזה מאפשר להם עבירות מרשימה של מכשולים בשטח. הצמיגים של אופנועי השטח הם גדולים במיוחד, והחריצים שבהם גדולים ועמוקים, מה שעוזר לשפר את האחיזה בקרקע בעת רכיבה במסלולי שטח. מעבר למאפיינים החיצוניים הבולטים – מערכת המתלים של אופנועי שטח היא משוכללת יחסית, ומתאפיינת במרווח בלימה גדול במיוחד, מה שמאפשר נוחות לרוכב בעת נחיתות וזעזועים מתמשכים.

 

ג'יפים ומכוניות שטח

בעולם רכבי השטח אנו יכולים למצוא מכוניות, ג'יפים ומשאיות, כשהמאפיין העיקרי שלהם הוא למעשה ההנעה הכפולה. הנעה כפולה ברכבים פרטיים – מכונה גם 4*4, ומשמעותה היא שכל אחד מסרני הרכב מקבל כוח מהמנוע במקביל. תכונה זו מאפשרת נסיעה של הרכב, גם במצבים שבהם אחד הגלגלים מתחפר או מחליק עקב תנאי שטח לא אופטימליים.
על אף שרוב האנשים מכירים את המושג 4*4, חשוב לדעת שישנם רכבי שטח כבדים יותר דוגמת משאיות או שריוניות, שבהן קיימת "הנעה מרובה" – המעבירה כוח במקביל ל- 6 גלגלים ומעלה!

רכבי שטח משמשים למטרות שונות, החל ממרוצי ספורט של נהיגת שטח, דרך שימושים חקלאיים, וכלה בשימושים של טיולים ופנאי.

 

רוכב מקצועי

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא רכב
דלקנים בתחנת שלק
מה זה דלקן אוניברסלי

דלקן אוניברסלי מאפשר לכם לחסוך עלויות משמעותיות במשך השנה, לעיתים אפילו אלפי שקלים. אם כך, מה הוא דלקן אוניברסלי,