נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

היום שאחרי – מה תוכלו לעשות עם תעודת הנדסאי חשמל

לימודי הנדסאי חשמל

המון מאיתנו יעברו שלבים בחיים בהם יצטרכו לבחור מקצוע לחיים, או אפילו לעשות הסבה למקצוע מעניין נוסף. בחירת מקצוע זו החלטה קשה ביותר – ולכן חשוב לבדוק ולהתעניין לפני באופציות הקיימות, התחומים המעניינים ביותר לכל אחד, סוג הלימודים הנדרש כהכשרה לתפקיד והכי חשוב – מה הן האופציות שתחום זה מקנה לנו בשוק העבודה ובחיים בכלל? אז לאלו בעלי שאלות אלה בנושא תעודת הנדסאי חשמל – הנה כמה תשובות.

נתחיל מההתחלה – מהם תנאי הקבלה ללימודי הנדסאי חשמל?

לימודי הנדסאי חשמל הם בעלי תנאי קבלה שתואמים את רוב התנאים למקצועות ההנדסה – דרישות כמו 12 שנות לימוד ויותר, תעודת בגרות מלאה (או ציוני בגרות חיוביים במקצועות המתמטיקה, לשון ואנגלית) – ומוסיפים תנאים קצת שונים, כמו דרישת גיל של בני 35 ומעלה ודרישה למעבר של מכינה קדם אקדמית או טכנולוגית.

לימודי הנדסאי חשמל

מה תוכן הלימודים כולל?

נתחיל ממבנה הלימודים – הלימודים לרוב יכללו כ10 סמסטרים, מחולקים לסמסטרים של לימודי יום וסמסטרים של לימודים משולבים (ערב ויום). מעבר לכך, התוכן הכולל שמועבר בלימודי הנדסאי חשמל מאוד רחב וכולל כמה נושאי לימוד כלליים – מתמטיקה, פיזיקה, אנגלית וכדומה, כמה מקצועות ייעודיים – הכוללים נושאים כמו תורת החשמל, אלקטרוניקה ספרתית ותקבילית, בקרה, מכונות ומתקני חשמל ונוספים.

נוסף לכל אלה ישנן גם מעבדות שיש לבצע – בנושאי מכונות ומתקני חשמל, בקרים ועוד. לאחר ובהתאם לקורסים ולנושאים המועברים הלומדים את המקצוע יעברו סדרת מבחנים חיצוניים בנושאי מערכות שונות, מכונות חשמל, תורת החשמל, מערכות הספק וכמה נוספים.

 

אז מה זה הנדסאי חשמל ומהן אופציות התעסוקה?

הנדסאי חשמל הוא אדם העובד בתעשייה בתחומי תחזוק, ייצור, הפעלה ואופציות נוספות של מערכות שונות. הנדסאי חשמל מחזיק בידע רחב וכך גם בתפקידים הדורשים ידע בתחומים השונים בתעשייה – וכמובן בעל סמכויות גבוהות. הנדסאי חשמל יכול להוסיף לידע שלו עם קורסים חיצוניים שונים, אבל בכל מצב אלה משתלבים במהרה בשוק העבודה בעקבות הדרישה הגבוהה להנדסאי חשמל, ומסוגלים להגיע למשרות מגוונות גם בתחומי ההייטק, הבנייה, מערכות טכנולוגיות ובעוד תחומים מפתיעים רבים.

 

מה ניתן לעשות עם תעודת הנדסאי חשמל?

נתחיל בכך שכלל משך הלימוד עד לקבלת התעודה הוא כשנתיים – משך זמן קצר יותר מהמון נושאי לימוד שונים. התעודה מאפשרת השתלבות מהירה ביותר בשוק העבודה – כפי שצויין כבר הדרישה להנדסאים בתחומים שונים גבוהה במיוחד ואלה משתלבים במהירות במשק העבודה.

המשרות השונות דינמיות וניתן להגיע לתפקידים שונים שנעים בין פיתוח, דרך בקרה ושירות ואפילו עד משרות מנהליות. עבודות בבנייה ובתעשייה, הקמת תשתיות עד עבודה בחברת החשמל – כל אלה אופציות נהדרות אליהן ניתן להגיע כהנדסאי חשמל.

 

לסיכום…

תנאי לימודים לתעודת הנדסאי חשמל אינם דורשים המון, ועם משך הלימוד הקצר הצפי הוא שהאופציות לא יהיו רחבות במיוחד – אך ההפך הוא הנכון. כיום בעלי תעודת הנדסאי חשמל מסוגלים להשתלב כמעט בכל תחום, בטכנולוגיה ובתעשייה, בהייטק – להתחיל במהירות עם משכורות טובות ויציבות.

לימודי הנדסאי חשמל

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לימודים
מדריך
מסגרות לתעודות: מדריך

עבור אלה המבקשים לאחסן, להציג או לקדם הישגים אקדמיים או אישיים, מסגרות לתעודות הן כלי אידיאלי שיכול להוסיף נופך

קורס פייתון
מה זה קורס פייתון?

פייתון ידועה כשפת תכנות באמצעותה ניתן לקצר מאוד בשורות קוד על מנת להריץ תהליכי פיתוח שונים. הביקוש למתכנתים עם

תלמידה
מכללה או אוניברסיטה?

נכון להיום שוק העבודה תחרותי ביותר והביקוש לעובדים מיומנים גבוה. תואר אוניברסיטאי נדרש למגוון קריירות כגון רפואה, בריאות הנפש