נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם סטנדאפיסט חוזר על אותו מופע מספר פעמים?

סטנדאפיסט

מקורו של מופע הסטנדאפ הוא כמופע אלתורים שבו שום דבר אינו מוכן מראש. אמנים רבים בעולם כולו שמרו על המסגרת הזאת במהלך השנים המוקדמות של מופעי הסטנדאפ. אולם, ניתן לומר שבשלושת העשורים האחרונים מרבית אמני הסטנדאפ משלבים במופע שלהם קטעים אותם כתבו וערכו מראש וקטעים שמבוססים על אלתורים עם הקהל שנוכח במופע. השילוב הזה כנראה עובד בצורה הטובה ביותר מכיוון שגם כיום מרבית מופעי הסטנדאפ הם כאלה. אבל, האם סטנדאפיסט חוזר על אותו מופע מספר פעמים? או שאולי בזכות קטעי האלתור ניתן לומר שכל מופע הוא משהו אחר?

 

הבסיס של מופע הסטנדאפ

מרביתם של אמני הסטנדאפ קובעים לעצמם מוטיב שמנחה ועובר כחוט השני במופע שלהם. אצל חלקם זה נושא עדתי, אחרים עוסקים בהבדלים בין גברים לנשים וזוגיות, אחרים לוקחים את זה לאקטואליה וכן הלאה. לתוך המוטיב המנחה אמני הסטנדאפ שוזרים רגעים בהם ניתן לעזוב לרגע את המוטיב המרכזי ולעבור לעבודה בלתי אמצעית עם הקהל, כשהחיבור נעשה דרך אלמנט המתקשר למוטיב המנחה, ומשם עפים לאלף ואחד נושאים אחרים. שיתוף אנשים מהקהל במופע מהווה ללא ספק את רגעי השיא בכל מופע סטנדאפ אולם, רגעים אלה מפחידים אנשים מסוימים שבדיוק בשל כך בוחרים תמיד לשבת רחוק מהבמה.

 

חוזר או לא חוזר זאת השאלה

באופן כללי לא ניתן לומר שמופע סטנדאפ הוא מופע שחוזר על עצמו מכיוון שהוא תמיד כולל רגעי אלתור ואלה, מתחדשים ממופע למופע היות שהקהל משתנה. המוטיב המנחה מהווה עבור הסטנדאפיסט סוג של נוסחת עבודה ממנה ניתן לצאת לכל מיני מקומות שאינם מתוכננים מראש ומשלבים את הקהל. מופע סטנדאפ קלאסי משלב בין הקבוע למשתנה וזו נוסחת ההצלחה של מופעי הסטנדאפ בישראל. הקו המנחה הופך להיות גם סוג של סימן היכר וחותמת אמנותית עליה מתבסס לאחר מכן המוניטין של הסטנדאפיסט ולכן, הקו המנחה חשוב בבניית הקונספט והמיתוג של המופע והאמן.

מאירוע לאירוע מבמה לבמה

עם הסטנדאפיסטים אם אפשר לכנותם כך, ידוע ביכולות האלתור שלו ובאהבה לנהל דו שיח ישיר עם הקהל. העובדה שאמני סטנדאפ מופיעים בסוגים רבים ומאוד מגוונים של אירועים וכן, באולמות מופעים מול קהל רוכש כרטיסים, מסייעת מאוד בעיצוב מופע הסטנדאפ כמופע שלעולם אינו חוזר על עצמו באופן מדויק. אחת ההוכחות לכך היא העובדה שאנשים רבים הולכים יותר מפעם אחת לאותו מופע של אותו סטנדאפיסט, הם יודעים שכל פעם הם יקבלו מופע מעט שונה.

 

אירועים עסקיים

אתם לפני אירוע חברה? הזמינו סטנדאפיסט עכשיו מכיוון שבהרבה מאוד אירועים עסקיים מופיעים סטנדאפיסטים. אחת הסיבות שהלקוחות אוהבים להזמין מופעי סטנדאפ לאירועי עובדים היא שהאמן משלב במופע את הקהל, וקטעים שנוגעים בחברה ובתחום העסוק שלה. לכל חברה הווי מסוים והוא נכנס ישירות לתוך המופע כאלמנט חשוב שמייצר רגעי צחוק רבים וטובים.

 

לסיכום

סטנדאפיסט אינו חוזר לעולם בדיוק על אותו מופע ולמרות זאת, גם הוא זקוק לקו מנחה שיוביל אותו לתוך קטעי האלתור עם הקהל.

סטנדאפיסט

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא אירועים