נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

5 דברים שאסור לעשות כשאתה בדיכאון

אישה מתבודדת

דיכאון עלול לגרום לתחושת ייאוש וחוסר אונים ולהאמין כי המצב בו אנחנו נמצאים הוא חסר יישע ואין לנו את הכוחות להיחלץ ממנו.

דיכאון מעודד מחשבות של אשמה וחוסר ערך עצמי ותחושה של חוסר אנרגיה שרק מקשה על מי שסובל להתמודד עם הבעיה.

כאשר אנחנו בדיכאון אנו עלולים לאמץ דפוסי התנהגות שונים שמחמירים את הבעיה, ותחילת הדרך להתמודדות עם דיכאון היא זיהוי הדפוסים הללו והימנעות מהם.

אלו הדברים שסובלים מדיכאון נוטים לעשות ויש להימנע מהם

 

  1. הגברה חסרת פרופורציות של ביקורת עצמית

לכולנו יש קולות פנימיים, שחלקם הם קולות שליליים וביקורתיים מאוד כלפי עצמנו. אנשים הסובלים מדיכאון נוטים להקשיב יותר לאותם קולות שליליים וביקורתיים ומתעלמים מהקולות החיוביים החלשים ממילא בשל הדיכאון. כדי להימנע מדפוס מזיק זה יש לזהות את הביקורת העצמית, להבין את מקורה ולהתייחס אליה כגורם עוין שמגיע בעקבות הדיכאון ולא מאמונה אמיתית.

 

  1. הימנעות מפעילות גופנית

דיכאון מוביל לצניחה ברמת האנרגיה למקום בו לעיתים אין לנו כוח אפילו להזיז את הגוף. זה אומנם טבעי, אך עלול להזיק מאוד להתמודדות עם דיכאון. מחקרים מראים כי פעילות גופנית מסייעת מאוד להתמודד עם דיכאון, כאשר אפילו פעילות של 20 דקות ביום יכולה לעשות פלאים. כמו כן, פעילות גופניות שמוציאה אתכם מהבית ומביאה אתכם לפגוש אנשים תורמת במובנים נוספים.

 

  1. התבודדות מאנשים

כאשר אדם נמצא בדיכאון הוא פעמים רבות נוטה להתבודד מאנשים, והתרחק מאדם ופשוט לשכב בבית או במקום שקט ומבודד. אלו דפוסים של דיכאון שמזינים את עצמם ומעצימים את הבעיה. חשוב לדעת שדווקא כאשר אתם בדיכאון זה חשוב לשמור על חיי חברה ולהימצא בסביבת אנשים. לא חייבים לצאת למקומות הומי אדם וניתן גם פשוט לשבת עם בני משפחה או חבר. האנשים הקרובים לכם ישמחו מאוד אם תשתפו אותם בתחושות שלכם ולסייע לכם להרגיש טוב יותר.

 

  1. להעניש את עצמכם על תחושות רעות

זכרו כי העובדה שאתם מרגישים רע אין משמעה שאתם חלשים או עצלנים והיא לא באשמתכם. המסע ליציאה מדיכאון אינו פשוט ואי אפשר פשוט ללחוץ על כפתור שגורם לנו להפסיק להרגיש רע. אל תכעסו על עצמכם ותענישו את עצמכם אם אתם לא מרגישים טוב אלא תתרכזו בהשקעת אנרגיה ביציאה מהדיכאון.

 

  1. הימנעות מדברים שבעבר אהבתם לעשות

גם אם ממש לא בא לכם, זה חשוב לעשות דברים שפעם אהבתם לעשות. הדיכאון מחסל אנרגיה ושמחת חיים וככל שאתם נפרדים מדברים שפעם אהבתם לעשות כך הוא מתגבר.

 

גם אם זה נראה כמו גזירת גורל – לכו לטיפול

כשאנחנו בדיכאון אנחנו לא רוצים לטפל בעצמנו, אבל זו הדרך היחידה לצאת מזה. עזרו לעצמכם לצאת מהדיכאון ולחיות טוב יותר – פנו למרכז בטיפול לטיפול בדיכאון, חרדות והפרעות.

 

איש בהתקף

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
מהו מכשיר טנס ובמה הוא מסייע
מהו מכשיר טנס ובמה הוא מסייע?

בשנים האחרונות גוברת התעניינות בשיטות חלופיות לשיכוך כאבים. אחת מהשיטות שצוברת פופולריות רבה היא השימוש במכשיר טנס (Tens). מדובר

דוקטור
איך בוחרים מטפל רגשי?

ההחלטה לטפל בעצמנו אינה פשוטה. אנו יודעים כי נצטרך להתמודד עם כל מה שניסינו לברוח ממנו עד עכשיו ולהדחיק.