נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

בנק אוצר התיישבות היהודים – איך הכל התחיל

בנק האוצר להסדר

בתקופה האחרונה אנו עדים לשיח ער שנוגע לבנק אוצר התיישבות היהודים. מדובר בנכס בעל שם שעובר מדור לדור. יש מי שמחפשים מידע מעמיק ונגיש אודות בנק זה, כדי לאפשר לצעירים להכיר בו ולהבין איך הכול התחיל. עובדה זו הגיעה אלינו לאחר שקיבלנו מספר רב של פניות מצד גולשים שביקשו לקבל את המידע. לכן, החלטנו לעצור את שטף כתיבת המדריכים שלנו ולהוציא מדריך מקיף שיציג את העניין בפשטות.

 

הכול התחיל מהרצל, בנימין זאב הרצל

סביר להניח ששמעתם לא פעם על בנימין זאב הרצל. אם לא, אז תנו לנו להחזיר אתכם לרגע אחורה בזמן, לשנת 1860. זו השנה שבה הרצל נולד. הוא נולד בבודפשט שבהונגריה. שם הוא התחנך ברוח ההשכלה היהודית – גרמנית. בבגרותו הוא סיים לימודי משפטים ולאחר מכן, החל לעסוק בתחום הכתיבה.

הרצל כתב ופרסם סיפורים ומחזות שפורסמו בארצות שונות ברחבי אירופה. עשייתו הרחבה הגיעה בשלב מסוים אל ארץ ישראל. שכן, הייתה לו מטרה חשובה – להקים מולדת לעם היהודי בארץ ישראל. האג'נדה הזו הובילה אותו להקים כל מיני מוסדות שונים שסייעו בהקמה של התוכנית הציונית שהייתה בתקופה ההיא בחיתוליה.

בנק האוצר להסדר

הקמת בנק אוצר ההתיישבות

קראנו אודות הרצל ברחבי הרשת וגילינו שיש את הספר באינטרנט שמספר הכול אודותיו ואודות בנק אוצר התיישבות היהודים. הספר גילה לנו שבנק אוצר ההתיישבות הוקם ביוזמתו של הרצל כחלק מיוזמת הקמת המוסדות שצוינו לעיל. הרצל ראה בבנק זה את הבסיס למשא ומתן כלכלי שהיה צריך להתקיים אל מול השלטון העות'מאני.

הרצל חשב מראש על תוכנית שתאפשר להגיע אל המטרה המיוחלת. נציין כי התוכנית של הרצל הייתה לשלם סכום נכבד של כסף כדי לקבל את הזיכיון להתיישב בארץ ישראל. באותה תקופה, הבנק הצליח לכייס הון קטן והוא המשיך להתקיים ולחזק את מטרותיו של הרצל.

 

בנק אוצר ההתיישבות של אז והיום

אם קראתם את הנכתב לעיל בעיון רב, אתם עשויים לחשוב שמדובר בבנק פשוט וקטן, אך המציאות כיום רחוקה מכך. ככל שהשנים עברו, הבנק הפך להיות מוכר ובעל הון רב. כדי שתוכלו להבין את מקומו של הבנק, נציין כי נכון לרגע כתיבת מילים אלו, בנק אוצר התיישבות היהודים נמצא בשליטת ההסתדרות הציונית העולמית.

בנק האוצר להסדר

יש עוד הרבה מידע בנושא

מי מכם שירצו לקבל אינפורמציה נוספת אודות בנק אוצר התיישבות היהודים יכולים לערוך חיפוש ברחבי הרשת ולהגיע אל האתר של הבנק. שם ניתן למצוא ספרים מקוונים שמציגים את ההיסטוריה של הבנק מרגע הקמתו ועד היום. כך שניתן לראות איך הבנק עבר משברים רבים גדולים וקטנים לאורך השנים.

 

לסיום

עד כאן המדריך שהציג בפניכם את האינפורמציה החיונית אודות בנק אוצר התיישבות היהודים. בשלב זה יש בידיכם את המידע, כך שנותר לכם רק להעבירו הלאה, אל הדורות הבאים.

בנק האוצר להסדר

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי