נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איפה לומדים להיות משגיחי כשרות?

תעודת סיום קורס

כיום ישנם המון משגיחי כשרות, גם בגלל שזה מקצוע מאוד מבוקש בשל תנאיו הטובים, אבל גם בגלל הצורך הגדול שיש במדינה. כשיש המון היצע מתחילות מסעדות לארוך סלקציה ולקחת את משגיחי הכשרות הטובים ביותר ולוודא שהכסף שלהם מביא להם תמורה.

 

מה תפקידו של משגיח כשרות?

משגיח כשרות עוסק בפיקוח בענף המזון והמסעדנות על שמירת הכשרות. פעילותם העיקרית קוראת בחדרי האוכל ובמטבחים של: בתי מלון, בתי חולים, מסעדות, בתי מטבחיים, בסיסי צה"ל, מפעלים המייצרים מזון וגם כאלו המייצרים כלי אוכל.
משגיחי כשרות מופעלים באמצעות איגודי השגחה כמו: בד"צ, הרבנות הראשית ועוד נוספים ואחרים.

 

מהו הצורך לפי ההלכה במשגיח כשרות?

את השאלה הזו שאלנו את מרכז דעת, המרכז העולמי להכשרה תורנית:

לפי דיני כשרות שבהלכה נוהג הכלל "עד אחד נאמן באיסורין". על פי כלל זה יהודי שומר מצוות שאינו מוחזק כשקרן או גזלן נאמן לומר על דברי מאכל שהם כשרים וניתן לציבור להסתמך על דבריו. אדם נחשב לנאמן שניתן לסמוך עליו עד שלא הוכח אחרת.

 

תחום אחריות רב כלפי הסועדים

למשגיח הכשרות יש אחריות רבה, שכן כל הרואה את האישור כל הכשרות שהוא נתן סומך מייד על נותן ההכשר, ועל נותן ההכשר לסמוך על המקום. המשגיח צריך לשים לב לסחורה שנכנסת ובה משתמשים במטבח להכנת האוכל ולתת את הדעת גם על הדרכי העבודה בעסק ובמטבח.

 

תפקידי משגיחי הכשרות במדינת ישראל

למשגיח הכשרות מוענקת תעודת הכשר מהגוף המפקח והוא רשאי לקבוע כי מוצריו כשרים. בישראל קיים חוק שנקרא: איסור הונאה בכשרות, והוא הופך את האפשרות לתת תעודת הכשר לרבנות הצבאית, לרבנות הראשית, ולרבנים מיוחדים שעברו הסמכה לכך.
עוד שנקבע בחוק "בעל בית אוכל לא יציג בכתב את בית האוכל ככשר, אלא אם כן ניתנה לו תעודת כשר" וגם "בעל בית אוכל שבידו תעות הכשר ובית האוכל מוצג בכתב ככשר, לא יגיש ולא ימכור בו מצרכים שאינם כשרים כל פי דין תורה".
הכלל הזה חל על העוסקים במכירה וייצור של מזונות במסעדות.

 

2 סוגי העסקה קיימים למשגיחי כשרות

  • חוזה שבו המשגיח נחשב כשכיר של הגוף בו הוא פועל כמשגיח.
  • חוזה שבו המשגיח משרת כשכיר של גוף כשרות מסוים כמו הרבנות המקומית, בד"ץ או המועצה הדתית.

 

מהי ההכשרה לתפקיד משגיח כשרות?

בעבר, כל אדם עם זיקה כלשהי לתחום הכשרות היה יכול לשמש כמשגיח כשרות. בשנים האחרונות חל שינוי בעקבות החלטתו של הרב הראשי לישראל יונה מצגר, שעל המשגיחים לעבור הכשרה ייחודית ועל הרבנות הראשית לישראל להסמיך גופים פרטיים לבצוע הקורסים. בסופה של ההכשרה נערכת בחינה של הרבנות הראשית ואם הבחינה הסתיימה בהצלחה מוענקת תעודה רשמית של "משגיח על כשרות המזון".

 

קורס משגיחי כשרות

על כל אדם שלוקח על עצמו ברצינות את עבודתו ורואה בה כשליחות, צריך לשאוף לעבור הכשרה במקום רציני שנותן לו כלים להתמודדות עם התפקיד לאחר מכן והקשיים הטמונים בו. מקום ששואף להטמיע בו את החומר בצורה הטובה ביותר.

אורז

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לימודים
מדריך
מסגרות לתעודות: מדריך

עבור אלה המבקשים לאחסן, להציג או לקדם הישגים אקדמיים או אישיים, מסגרות לתעודות הן כלי אידיאלי שיכול להוסיף נופך

קורס פייתון
מה זה קורס פייתון?

פייתון ידועה כשפת תכנות באמצעותה ניתן לקצר מאוד בשורות קוד על מנת להריץ תהליכי פיתוח שונים. הביקוש למתכנתים עם

תלמידה
מכללה או אוניברסיטה?

נכון להיום שוק העבודה תחרותי ביותר והביקוש לעובדים מיומנים גבוה. תואר אוניברסיטאי נדרש למגוון קריירות כגון רפואה, בריאות הנפש