נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך תדע שהאוכל שאתה נותן לכלב שלך מזיק לו

כלב

עבור משפחות רבות הכלב הוא חלק עקרי במשפחה ותופס מקום כבן משפחה לכל דבר, לכן בעלי כלבים משקיעים המון בשמירה על בריאותו ובמציאת מזון איכותי עבורו. ישנם מותגים שונים המציעים סוגים שונים של מזון, חלקם באיכות גבוה יותר חלקם פחות וחשוב לדעת לבצע את ההתאמה הנכונה עבורו כלבכם. אז איך לבחור את המזון המתאים לכלבכם? ומה צריך להכיל מזון איכותי כך שתדעו כי אינם מזיקים לכלבכם עם מזון לא מספיק מזין? על כך נענה במאמר.

 

אז אילו קטגוריות מזון יש?

ישנם סוגים שונים של אוכל לכלבים המחולקים לארבע קטגוריות המדרגות את איכות המזון ובכך לסייע לכם לעשות את הבחירה הטובה ביותר. נתחיל מהמזון האיכותי היותר בקטגורית אולטרה פרימיום, קטגוריה זו מכילה את כל רכיבי המזון המומלצים לכלבכם באיכות גבוה. הבא בתור הוא מזון סופר פרימיום המכיל רכיבים איכותיים ממקור חי ופחמימות אך בכמות נמוכה יותר מהאולטרה פרמיום. מזון פרימיום יהיה פחות איכותי ויכיל בשר באיכות יחסית נמוכה ולא באחוזים גבוהים עם מרכיבי תזונה נוספים הבא הוא הבסיסי הכי זול ופחות איכותי.

 

האם גיל הכלב שלי קשור להתאמת המזון שלו?

בכדי לבחור את המזון הטוב ביותר לכלביכם יש לקחת בחשבון את הגיל שלו ולהתאים לו את המזון שכיל את כל הערכים להם גופו זקוק. ישנם שלושה גילאים על פיהם מתבצעת החלוקה למזון, ישנו אוכל לגורים שיתאים לכלבים מגיל לידה ועד חצי שנה, אחריו כלבים בוגרים מגיל חצי שנה עד גיל 8 שנים וכלבים מבוגרים יהיו מגיל 8 והלאה. לכל גיל יהיו את הערכים התזונתיים השונים לו הוא זקוק ועל כן חשוב לבחור את המזון המותאם לגיל.

 

מה אוכל איכותי צריך להכיל?

אוכל לגורים צריך להכיל ערכים תזונתיים שיאפשרו לו לפרוק את האנרגיה להם הם זקוקים ויאפשרו התפתחות תקינה שלהם, לכן האוכל שלהם יכיל ויטמינים, מינרלים, שומנים ופרוטאינים. עבור כלבים בוגרים מגילאי חצי שנה עד 8 אוכל איכותי יכיל פחמימות ונוגדי חמצון, ויטמינים וחלבונים שיאפשרו לה לשמור על האנרגיה הנחוצה להם. כלבים מבוגרים לעומת זאת כיוון שהם מעבירים את היום בעיקר במנוחה ושינה ומוציאים מעט אנרגיה יצטרכו מזון עם פחות קלוריות ויותר חלבונים עם איזון נוגדי חמצון.

 

לסיכום, אילו סוגי מזון מומלצים לכלבים?

בשל המבחר הגדול בסוגי ומותגי המזון לעתים ניתן להתבלבל וללכת לאיבוד עם הבחירה במזון המתאים ביותר עבור כלבכם. לכן ערכנו עבורכם את רשימת המותגים המובילים והמומלצים בישראל, המותגים הפופולריים היו מונג אוכל לכלבים, רואיל קנין, טייסט אוף ווילד ופרו פלאן. חשוב כי תבצעו את הבחירה הנבונה עבור כלבכם בהתאם להכרות שלכם איתו ורק אתם מכירים אותו הכי טוב, שימו לב להרגלי האכילה שלו וקחו בחשבון את הגיל בו נמצא.

בעל חיים

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בעלי חיים
בונזו
מונג' לחתולים

מחפשים מזון טוב לחתול שלכם? רוצים לדאוג לכך שהוא יאכל את האוכל הכי טוב שאפשר? אם כך, אין ספק