נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך עובד התהליך של איחוד קופות גמל

ביטוח

בין כל המסלולים, הביטוחים והקרנות, אפשר להשתגע, למזלנו ישנו תהליך איחוד קופות גמל שבא לעשות לנו קצת שקט. בתוך כל הטירוף והשיגעונות, צריך להצליח לנתב את הדברים למקום שפוי, כל יום צצה אפשרות חדשה, ודרך מקום העבודה הזה וההצעה מהצד השני, תגלו שיש לכם המון קרנות וחסכונות וכל הפיתויים השונים קנו אתכם, ועכשיו, עכשיו זה הזמן להבין איך לעשות סדר.

 

מהי קופת גמל מאוחדת?

הרבה אנשים תוהים מה זה איחוד קופות גמל, בואו נבהיר את העניין, קופת גמל מאוחדת זו תוכנית שמאפשרת ניוד כספים מהקופות השונות בין אם אתה שכיר או עצמאי, לתוך פוליסה אחת, יחד עם שמירה על הזהות המקורית של הכספים האלו.

 

יתרונות

  • סדר ונוחות – בריכוז הקופות תחת אותה קורת גג, נמנעת ההתפזרות ומתאפשר ביצוע פעולות וביצוע שינויים במקום אחד בלבד בקלות רבה.
  • ניהול השקעות – באיחוד קופות גמל, מתאפשר ניהול השעות ממוקד עם שליטה  במסלול ההשקעות ממש בכל רגע נתון. ניתן לבצע שינויי מסלול בעת הצורך באופן מידי ושוב, במקום אחד.
  • דמי ניהול – דמי ניהול מרובים יכולים להצטבר לסכומים גדולים ואילו כאן הכל יחד ודמי הניהול הם במדיניות אחידה לכל הכספים הצבורים, מה שמהווה יתרון גדול.
  • שמירת הזהות – הכספים נשמרים בזהותם, אם הם הון או קצבה, למרות האיחוד.

 

ריבוי קופות

היום נפוץ מאוד שיש ריבוי קופות מסוגים שונים, זאת מכיוון שאנשים ממשיכים לפתוח קופות חדשות לאורך חייהם. אנשים לא מבינים בזה מספיק ובמקום לעשות קופות גמל השוואה. לפני כן ובדיקת מידע, הם הולכים אחרי ההצעות השונות שנראות אטרקטיביות ברגע מסוים בלי להבין את עומק הבחירה ומה באמת כדאי להם לעשות.

 

קל מתמיד

ריבוי קופות עלול להיות מאוד מזיק לתשואות שלכם, ואיחוד הקופות זה אינו תהליך מסובך  כלל. בדיקה מהירה באינטרנט תגלה לכל את כל מה שאתם צריכים לדעת, היכן הכספים    שלכם נמצאים, באיזה קופות אתם, המסלולים, הכל. ובכמה קליקים תוכלו לאחד את הקופות ולהתחיל לעשות לעצמכם סדר, המומחים כבר יעזרו לכם עם התהליך.

 

איך עובד התהליך?

לאחר בדיקה פשוטה דרך משרד האוצר של כל הקופות הפנסיוניות שלך, תוכלו לראות את  כל המידע מולכם בצורה ברורה. השלב הבא יהיו ההצעות מבחינת מה שתרצו אולי להוסיף או לוותר עליו בהמשך, וככה תבנו לעצמכם את הקופה המאוחדת.

 

מה עושים

אלו שרוצים לאחד את החשבונות האלו, צריכים לדעת קודם כל כמה מהם פעילים ומה מהם אולי כבר לא. אם יש רק חשבון פעיל אחד לא צריך לעשות דבר והאיחוד יתבצע באופן אוטומטי לחשבון הפעיל. ובמידה ויש יותר מחשבון פעיל אחד, צריך להודיע לקופה שרוצים לאחד אצלה את הכל. אם תרצו לעשות חילוקים, תצטרכו כבר להודיע לכמה מקומות.

 

שלב שלב

אין מה לחשוש, מדובר בדבר נהדר שיעשה לכם את החיים קלים, אחרי השוואות, התייעצות וביסוס דעתכם ורצונכם, תוכלו לבחור את הקופה אצלה תאחדו את הכל ודרכה לעשות את כל התהליך בצורה פשוטה בלי בעיות.

כְּסָפִים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים