נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך מתמודדים עם קיר רטוב?

קיר רטוב

קיר רטוב יכול להיות מחזה לא אסתטי במיוחד, במיוחד אחרי שכבר סיימתם את השיפוץ השנתי. אך האם ידעתם שקיר רטוב אומר שיש לכם רטיבות בבית והרטיבות הזו מסוכנת עבור כל דיירי הבית? לרוב, אנשים מניחים שרטיבות עלולה להיות לא נעימה, לא אסתטית, אך היא תעבור ברגע שתצא השמש.

כנראה כשיחזור הקיץ, כן תוכלו לראות את הקיר יבש יותר, אך הנזקים לא יתקנו את עצמם. חשוב מאוד לדעת, שקיר רטוב לא מזניחים וצריך לטפל בו במיידי! הנה כמה דרכים להתמודד מול הקיר הרטוב שלכם.

 

הימנעות לצד הסכנות

לא תמיד זה ברור, אך ניתן להימנע מרטיבות. דבר מצריך הקפדה בשלב הבנייה של הבית או הדירה, לאחר מכן זה ימשיך במעורבות של קבלן שיפוצים מקצועי אם וכאשר מתעוררת בעיה. כדי להימנע מכך, צריך ורצוי לעצור את הבעיה כאשר היא מתחילה להתעורר. לכן, יש לבחון כל כתם או התקלפות היכולה להעיד אל רטיבות.

חשוב מאוד לבחון את מקור הנזילה ולקבוע האם מדובר בנזקים הקשורים לצנרת, או נזקים הקשורים במזג האוויר. אם יש לכם אפשרות, חשוב להקפיד כבר משלב הבנייה שהאיטום מקצועי ויש רמה גבוהה של מקצועיות מצד מפקח הבנייה.

 

זיהוי הבעיה

ברוב המקרים, יהיה ניתן לזהות יחסית בקלות את מיקום הנזילה כבר בעין בגלל בועות בקיר או עובש. אך עם זאת, לא תמיד יהיה ניתן לדעת אם המקום בו התפרצה הרטיבות היא גם המקום בו המים באמת חושדים.

בעל מקצוע יוכל לתת לכם את התשובה לכך ותפקידו הוא קודם כל לאתר את הנזילה ולאטום אותה. בעל מקצוע יבצע איתור נזילות במצלמה טרמית. בשימוש המצלמה הוא יוכל לבצע בדירה מהיכן יוצאים המים, כך תוכלו לקבל תשובה חד משמעית וברורה האם מדובר בתקלה או האדם כדאי להיעזר בשרברב או באיש איטום.

 

איתור ותיקון רטיבות בקיר בעזרת איש מקצוע

כדיירים לעיתים יהיה לנו אפשרות לראות בבירור לעין שמדובר ברטיבות, אך לא נוכל לדעת מה מקור הבעיה מרק להסתכל על הקיר. בעל מקצוע מומחה יכול לבצע איתור נזילות ולטפל בבעיה באופן מקצועי ומהיר ככל שניתן. בדיקות כיום הן שלב קל ומהיר עבור אנשי מקצוע, שמשלבות טכנולוגיה חכמה שיכולה לבחון נזילה בצמרת או לבדוק האם מקור הנזילה בכלל מסיבה אחרת.

לאחר איתור הבעיה, יגיע שלב הטיפול. תיקון רטיבות משלב בתוכו של איטום שנעשה בקירות פנימיים על ידי חומרי איום שונים ויש את השלב החיצוני, שצריך לבצע חיפוי וציפוי שנועד לדחות את המים, דבר שיסייע למנוע מאיתנו רטיבות גם בחורף הבא.

 

לסיכום

כאשר מדובר בנזילה, חשוב מאוד לזהות ולאתר את מקור הבעיה. לא די בחשד ברטיבות, או בזיהוי רטיבות בקירות, חשוב מאוד לבדוק מהיכן מגיעה הנזילה ולטפל בבעיה מהיסוד, כך למנוע הרס גדול יותר וגם לאטום בצורה טובה יותר ולמנוע רטיבות בפעם הבאה.

קיר רטוב

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לבית ולגינה
בדק בית
בדק בית – איך זה עובד?

בדיקות בית הן חלק מכריע בקניית דירה חדשה, ומספקות הזדמנות למהנדס מוסמך מצד שלישי להעריך את הנכס ולזהות את