נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך לטפל בעצירות אצל תינוקות

ילד יושן

מהרגע בו התינוק נולד, אנחנו עוקבים אחרי הגדילה, האכילה, וכן גם אחרי היציאות שלו, שכן לאלה יש חשיבות במעקב אחרי הבריאות של התינוק וההתפתחות התקינה שלו.

במידה והתינוק סובל מעצירות, יש מגוון דרכים שאנחנו יכולים לנסות ולטפל עמן בתופעה, ולעשות את שינויי התזונה הנכונים כדי להבטיח שהעצירות אצל התינוק לא תחזור בתדירות גבוהה.

כדי לדעת איך לטפל בעצירות ולהבין מה גרם לה, לפניכם קצת על איך לטפל בעצירות אצל תינוקות.

 

מהי בדיוק תופעה של עצירות אצל תינוקות?

עצירות אצל תינוקות, אינה מוגדרת רק לפי התדירויות של מתן הצואה, אלא גם לצבע ולמרקם של הצואה, שכן אלה יכולים לספר לנו הרבה גם כן על מצב העצירות ותקינות היציאות של התינוק. במידה והצואה מאד קשה ויבשה, ושנראה שהתינוק סובל מכאבים במהלך יציאת הצואה, מדובר כנראה במצב של עצירות שכדאי לשים לב אליו. במקרים של עצירות אצל תינוקות, טיפול בעצירות יכול להתקבל במגוון דרכים שיכולות לעזור לתינוק לא לחוות שוב עצירות או כאבים במתן הצואה.

 

מה עלול לגרום לעצירות אצל תינוקות?

  • עצירות עלולה להיגרם לתינוק כאשר תחליף המזון של התינוקות, לא מתאים לו. לא כל תחליף מזון מתאים לתינוק ולמערכת העיכול שלו, כך שבמידה ואין התאמה מספקת בין תחליף המזון לתינוק, הוא באמת יסבול מעצירויות, וייתכן וחוסר ההתאמה ותחליף המזון הוא זה שגורם ליציאות לא מספיק תכופות.
  • תוספות ברזל – החל מגיל 4 חודשים, התינוק מתחיל לרוב לקבל תוספות ברזל. תוספות הברזל יכולות לגרום לרבים לתגובות של עצירות. לכן כדאי לנסות ולהעניק את התוספת בהדרגה ובמינונים קטנים בהתחלה כדי להרגיל את המרכות לתוסף.
  • אכילה נכונה – למעשה, הן מעבר מהיר מדי למזון מוצק והן אי צריכה מספקת של סיבים תזונתיים, הנמצאים בירקות ובפירות בעיקר, יכולות לחשוף את התינוק לעצירות לכן יש חשוב להקפיד על תזונת התינוק.

איך ניתן לטפל בעצירות אצל תינוקות?

  • לנסות להניק, שכן חלב אם מתאים בדיוק למערכת העיכול של התינוק וניתן לנסות להניק ולראות אם חל שיפור. אפשרות נוספת למי שלא יכולה או רוצה להניק, היא פשוט להחליף את תחליף המזון, כדי לנסות ולראות האם זו אכן היתה הבעיה.
  • ירקות ופירות, מכילים סיבים תזונתיים שיכולים להקל על העצירות. כמובן שתינוקות עוד לא בשלים לאכול ירקות על בסיס יומי, אך ניתן לנסות לתת לתינוק שסובל מעצירות מיץ עגבניות או שזיפים לדוגמא.
  • מעבר מדורג ואיטי למזון מוצק – מעבר מהיר למזון מוצק, יכול להיות פתאומי ולא מתאים עדיין למעי של התינוק. לכן מומלץ להקפיד על מעבר איטי למזון מוצק, כזה שירגיש לאט את הבטן למזונות המוצקים.
  • הקפדה על שתיית מים בין הארוחות, גם עבור התינוק וגם עבור האם המניקה, יכולה להקל על העצירות של התינוק ולהבטיח עיכול בריא עם מספיק נוזלים.

 

פעוט יושן

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
מהו מכשיר טנס ובמה הוא מסייע
מהו מכשיר טנס ובמה הוא מסייע?

בשנים האחרונות גוברת התעניינות בשיטות חלופיות לשיכוך כאבים. אחת מהשיטות שצוברת פופולריות רבה היא השימוש במכשיר טנס (Tens). מדובר

דוקטור
איך בוחרים מטפל רגשי?

ההחלטה לטפל בעצמנו אינה פשוטה. אנו יודעים כי נצטרך להתמודד עם כל מה שניסינו לברוח ממנו עד עכשיו ולהדחיק.