נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך בוחרים מטפל רגשי?

דוקטור

ההחלטה לטפל בעצמנו אינה פשוטה. אנו יודעים כי נצטרך להתמודד עם כל מה שניסינו לברוח ממנו עד עכשיו ולהדחיק. מסיבה זו חשוב מאד שנבחר במטפל רגשי קשוב ואמפטי אשר יאפשר לנו להרגיש בנוח ולתת בו אמון. הדברים שנספר לו יהיו רגישים במיוחד ומלאים בתחושות קשות, לעיתים של מבוכה ולעיתים של פחד, ומטפל איכותי יידע כיצד לכוון אותנו נכונה בדרך שלנו אל ההחלמה.

 

מטפל רגשי

כאשר אנו מבינים שעלינו לטפל בתסמיני הדיכאון, המחשבות הטורדניות, ההתמכרויות שלנו וכדומה, הדבר הראשון שאנחנו צריכים לעשות זה למצוא מישהו שאנחנו יכולים לתת בו אמון. מטפל איכותי בחרדה יידע כיצד לפרק בעדינות את המחסומים שהצבנו לעצמנו כדי לשרוד ולכן הם כה קשים למעבר. נסיון, אמפטיה, יכולת הקשבה והכלה הם כלים חשובים למטפל, אך החשוב מכל שיידע כיצד לנטוע בנו את התחושה שאנחנו בטוחים ומוגנים מכל רע.

 

איך בוחרים מטפל רגשי?

הדבר הראשון שאותו אנחנו מחפשים זה נסיון. מטפל רגשי בעל נסיון מכיר היטב את הדרך שאותה אנחנו עומדים לעבור, ואם גם יש לו נסיון אישי במצבים רגשיים שונים, זה מקנה לו זוית ראיה אישית שמקלה עליו להזדהות עם הסיפור שלנו. הדבר השני הוא היכולת שלו לנהל את המסע שלנו. נסו לדמיין את עצמכם נמצאים בחדר חשוך, ולפתע מישהו בא ואוחז בידיכם להראות לכם את הדרך אל היציאה. אדם כזה צריך להיות מסוגל לראות את הדרך בעצמו כדי להוציא אותנו.

 

באילו מקרים מומלץ לקחת מטפל רגשי?

בכל מקרה שבו קושי רגשי מסויים מונע מאיתנו לתפקד בצורה מועילה, לעבוד במקצוע שאנחנו אוהבים, לקשור מערכות יחסים, לנהל יחסים טובים עם בני המשפחה שלנו, עם עצמנו, עם הסביבה, עלינו להעזר במטפל רגשי על מנת להבין את הגורמים לקושי, וכיצד ניתן לתקן את הדרוש תיקון. להלן מספר מקרים שבהם חשוב מאד לקחת מטפל רגשי, אך כמובן שיש סיבות נוספות רבות:

 

דיכאון

דיכאון הוא תחושה שאנחנו אבודים בעולם מייאש וחסר שמחה, שאין לנו עתיד ושום דבר טוב לא יקרה לנו.

 

חרדה

חרדה הינה פחד קשה המעורר מצוקה גופנית ונפשית גם יחד, הסובל מחרדה נמנע ככל יכולתו מהגורם המעורר אצלו חרדה.

 

מחשבות טורדניות

מחשבות רעות החוזרות על עצמן ללא הפסק.

 

התמכרות

אנו עלולים להתמכר לעישון סיגריות, צפיה במסכים, סמים או אלכוהול.

 

המנעות מהסביבה

בידוד מרצון, הסתגרות בחדר והמנעות מאירועים חברתיים ואף משפחתיים מתוך רצון להיות לבד.

 

לסיכום

מטפל רגשי טוב יגרום לכם לחוש בטוחים, יאפשר לכם לתת בו אמון ויהיה מסוגל להקשיב ולהכיל כל דבר שתגידו לו. מומלץ לקחת טיפול רגשי במצבים בהם אנחנו נתקלים בקושי רגשי שמונע מאיתנו לחוות את החיים בצורה חיובית, נעימה ומשוחררת מלחצים.

דופק לב

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
מהו מכשיר טנס ובמה הוא מסייע
מהו מכשיר טנס ובמה הוא מסייע?

בשנים האחרונות גוברת התעניינות בשיטות חלופיות לשיכוך כאבים. אחת מהשיטות שצוברת פופולריות רבה היא השימוש במכשיר טנס (Tens). מדובר