נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך לדעת איזה דוד שמש הכי טוב לאורך זמן

התקנת קולט

במדינת ישראל שטופת השמש יש לכל הפחות 10חודשים של שמש כמעט מלאה ואפילו ישנם ימים חורף חמים במיוחד.

מבחינת האקלים מדובר לא פעם באתגר אך מי שרוצה להתקלח במקלחת חמה ללא צורך להדליק את הדוד ולחכות לחימום המים דוד שמש הוא הפתרון הזול והירוק ביותר.

 

מהו דוד שמש

קיימים סוגים שונים של דודים וגופי חימום מים, ישנו דוד השמש המוכר והאהוב עליו נדבר בהרחבה, דוד חשמלי (העובד בשלמותו על חשמל) וגופי חימום העובדים על גז.

דוד השמש משתמש באנרגיה המגיעה מקרני השמש ונקלטת בקולטנים מיוחדים בכדי לחמם את המים הנמצאים במאגר. פעולה זו של חימום נעשת באופן רציף, לאורך כל זמן האור במהלך היום.

 

למה כדי לבחור דווקא בדוד שמש

לדוד השמש יש יתרון אחד משמעותי על כל שיטות החימום האחרות והוא העובדה שהוא משתמש באנרגית השמש שהיא אנרגיה טבעית ומתחדשת. שימוש בדוד שמש מוריד את תצרוכת החשמל בכ-10% בכל חודש.

 

נפח

הדבר הראשון שחשוב לבדוק לפני קניית דוד השמש הינו הנפח הנדרש לכם. הסטטיסטיקה מדברת על כך שכך אדם בממוצע משתמש ב-30 עד 40 ליטרים של מים בכל מקלחת. כך שזוג צעיר ללא ילדים יצרוך בממוצע כ-80 ליטר מים ביום. אך חשוב לזכור, רכישת דוד הינה רכישה ארוכת טווח ולכן אם אתם מתכננים ב-5 שנים הקרובות להרחיב את המשפחה שווה לכם מראש לבחור בדוד גדול יותר עם נפח של 120 או 150 ליטרים.

 

יצרנים

כמו בכל תחום הקשור בעולם הצרכנות, גם בתחום הדודים ישנן חברות מוכרות יותר וכאלו המוכרות פחות. אלו המוכרות יותר, בדרך כלל יתנו לנו הרגשת ביטחון, אך באותה מידה גם נקבל מחיר גבוה יותר אך ורק בשל השימוש במותג.

חשוב מאוד לשמוע המלצות על החברה המייצרת ולבדוק שלא קיימות תלונות חוזרות על פגמים או שירות לא טוב מצד היצרן או המשווק שלו.

בנוסף לכך, כשבוחרים את היצרן המתאים חשוב מאוד לשים לב שהחברה עובדת לפי תו התקן הישראלי (תו תקן 579.2 של מכון התקנים).

דבר נוסף שיש לבדוק הינו אורך האחראיות ומה היא כוללת. בדרך כלל האחראיות הינה ל-5 שנים. קיימים שני סוגים של אחראיות, אחראיות מלאה ואחראיות חלקית, כשבחלקית בדרך כלל תדרשו בתשלום נוסף במקרים של תקלה.

הדבר האחרון שיש לבדוק אצל היצר הוא סוג חומר הבידוד (חשוב שיהיה פוליאוריטן מוקצף) ושכבת הציפוי (עדיפות משמעותית לציפוי אמייל).

 

יקר יותר לא בהכרח שווה טוב יותר

אם תחפשו ברחבי הרשת "דודי שמש מחירים" תראו כי טווח המחירים שתקבלו צפוי להיות גדול מאוד, החל מ-800 שקלים ועד לעשרות אלפי שקלים. הסיבה לפערים הגדולים במחירים קשורה למספר פרמטרים כמו, נפח הדוד  והמוצרים הנלווים לו.

חשוב לוודא שהמחיר שקיבלתם כולל את כלל מוצרי הנלווה המוגדרים כחובה שהם: שסתום אל חזור, שסתום ביטחון פורק לחץ ומעמד בסיסי לדוד. שימו לב שישנן חברות אשר אינן כוללות מוצרים אלו במחיר הדוד ומוסיפות את מחיר המוצרים הללו כתוספת. בדרך כלל כל המוצרים הללו יחד לא אמורים לעלות יותר מ-300-400 שקלים.

שימו לב, שישנן דרכים להוזיל את מחיר הדוד ללא פגיעה באיכות, למשל בחירה של נפח קטן יותר (אך כזה שמתאים לצרכים שלכם) או קנייה של הדוד בחודשי הקיץ (פחות ביקוש ולכן המחיר יורד).

 

מכשיר לחימום מים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בעלי מקצוע
ראש של מקדחה
מה היא מכונת קידוח?

מה עושים? בונים בניינים, ועוד הרבה דברים. למכונת הקידוח יש חלק בלתי נפרד בפיתוח הנוף העירוני ובכלל, יש לה

מאלפי כלבים
איך נמדד מאלף טוב

כל בעל כלב יודע שלעיתים עולה צורך לשנות התנהלות מסוימת של הכלב. הדבר מוביל לא פעם לחיפוש אחר גורם

היתרונות בהדפסה על שמשונית

שמשונית היא ברזנט עבה וחזק, שלו יש המון שימושים בתעשייה, בעסקים ובמגזר הפרטי. השמשונית מאפשרת לנו לתפוס "שתי ציפורים

כלי עבודה
4 דרכים לאיתור נזילות קטנות

נזילות קטנות עשויות להיות חמקמקות. פתאום מופיע חשבון מים מופקע וסימנים של רטיבות בקירות הבית. סימנים אלו אמורים לעורר