נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

איך מיינדפולנס משפיע על איכות החיים – ולמה כדאי ללמוד את זה

ילדה עושה יוגה על גדת הנחל

תרגול מיינדפולנס הוא תהליך מנטלי הפתוח לכל שלב או מטרה בחיים, התהליך שמשלב כלים שונים מביא למודעות קשובה יותר שיכולה להשפיע לטובה בכל תחומי החיים – שלווה ורוגע, הנאה מהקרובים אליכם, מתחביבים ומרגעים קטנים, הפחתה של סבל מדאגות וחרדות, התמודדות טובה יותר במצבי לחץ ועוד ועוד…

 

למי תרגול מיינדפולנס מתאים?

תרגול ואיתו גם כן לימודי מיינדפולנס מתאימים לכל מי שחפץ בשיפור איכות החיים. רובנו אם במודע או לא, הפסקנו או לעולם לא נתנו את תשומת הלב שלנו בצורה מספקת בחיים, הרגלי השגרה גורמים לנו לפעול באופן אוטומטי מבלי להקדיש רגע של מחשבה הוא הקשבה למה שקורה בנו או מסביבנו, אנו נגלה במוקדם או במאוחר שהבעיה הזו גורמת לסטרס, דאגות, חוסר סיפוק מהחיים שיש לנו, חוסר ריכוז או צלילות ועוד.

 

למה כדאי ללמוד ולתרגל?

מודעות קשובה ומהות המיינדפולנס מתרכזות להיות נוכחות ברגע – כאן ועכשיו, התחושה הברורה של נוכחות ברגע יכולה לסייע בכל הרבדים בחיים – תמצאו את עצמכם קשובים יותר לפרטנרים, למשפחה ולחברים ועם זאת ישתפרו מערכות היחסים שלכם, חדים יותר על בעיות שיש לתת להם פתרונות חדשים בחיים המקצועיים, ובאופן כללי טובים יותר לסביבה שלכם.

 

איך ניגשים לתהליך כזה?

ראשית, דעו שבתרגולים אחנו מנסים לשחרר את השיפוטיות שמעיקה עלינו בחיים וגורמת לנו לתחושות מתסכלות לרוב.התרגול מכוון לקבל ברכות את כל התחושות שעולות אם הן "רעות או טובות". לקבל ברוך את השיפוטיות ולשחרר אותה חזרה לאוויר.

 

איך התרגול משפיע על איכות החיים?

בשנים האחרונות פורסמו מעל 3000 מחקרים בתחום המיינדפולנס ועל השינויים שהתרחשו אצל הנבדקים המתרגלים באופן עקבי את השיטה. לפניכם חלק ממצאי המחקרים על שינוים בתחושות הנבדקים ובאיזורי המוח בהם התחוללו שינוי ממשי לטובה.

  • הפחתה ברמת הלחץ.
  • עליה ברמת האושר.
  • שיפור בריכוז וביצועים.
  • הפחתה במחשבות שליליות חוזרות על עצמן.
  • הפחתה בעצבנות ותוקפנות.
  • שיפור באמפתיה ובאינטליגנציה רגשית.
  • שיפור בבריאות.
  • הפחתת כאב.

האזורים במוח שהושפעו מתרגול –

  • החלק הקדמי בקליפת המח הקדם מצחית (APC) – תהליכי מודעות.
  • קליפת המח הקדם מצחית (OFC) – וויסות עצמי ורגשי.
  • פיתוח החגורה הקדמי (ACC) – וויסות עצמי, רגשי, ויסות כאב וקבלת החלטות.
  • היפוקמפוס – זיכרון ולמידה.
  • קליפת המח התחושתית – ניטור תחושות הגוף.
  • אינסולה – ניטור המצב הפיסיולוגי של איברים פנימיים.

 

עדיין לא ברור?

לא ניתן להבין בשלמות עד שלא מנסים ולומדים את הטכניקות השונות שיש לשיטה להציע, הטכניקות השונות כמו מדיטציה, שינוי בהרגלי היום יום כמו שטיפת כלים מאפשרות לכל מתרגל להתחבר למשהו אחר ולהביא אותם בסופו של דבר לנוכחות קשובה יותר והצלחה להבאת תשומת הלב והמיקוד למקומות אותם המתרגל בוחר בעצמו.

ילדה לוקחת אוויר צח בבוקר

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
רפואה פרטית בארץ

מכירים את זה שאתם מתקשרים לקופת החולים בשביל לתאם תור לבדיקה פשוטה ביותר ומוצאים את עצמכם ממתינים חודשים לתור?