נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

סימנים שבן הזוג שלך מכור לאלכוהול

Holgi / Pixabay

התמכרות לאלכוהול היא התמכרות נפוצה ביותר אשר חוצה גילאים ומגזרים. כיצד נדע לזהות שבן הזוג שלנו מכור לאלכוהול ומה ניתן לעשות בנושא? להלן הפרטים.

התמכרות לאלכוהול – סכנה ממשית לבריאות

התמכרות לאלכוהול נחשבת להתמכרות הנפוצה ביותר, והיא חוצה מגדרים, גילאים ומגזרים. למעשה, חלו בשנים האחרונות עשרות ניסיונות לבלום את ההתמכרות לאלכוהול וזאת ע"י הגבלה של השעות המותרות למכירה כמו גם פתיחה של מרכזים אשר הוקמו כדי לתת מענה וזאת על מנת לקבל עזרה ולבצע גמילה מאלכוהול. חשוב לומר בהקשר הזה כי גמילה מאלכוהול חייבת להתבצע ע"י גוף מקצועי, זאת משום שמדובר בהתמכרות אשר היא קשה ביותר לטיפול ומצריכה ידע וניסיון כמו גם התעמקות בתחום ההתמכרויות כאשר לרוב גמילה מאלכוהול תתבצע לאורך תקופה ארוכה, בהתאמה אישית לצרכים של המכור ולקצב ההתקדמות.

כיצד נדע לזהות התמכרות לאלכוהול?

המרכז לטיפול וייעוץ בהתמכרויות אורנית ויינשטוק נחשב בשנים האחרונות לאחד המרכזים המובילים בתחום של טיפול בהתמכרויות, ובפרט התמכרות לאלכוהול. ע"פ המומחים של המרכז אשר לכולם וותק של שנים ארוכות בתחום הטיפול בהתמכרויות, ובפרט התמכרות לאלכוהול, ישנם סימנים מקדימים אשר ככל שנדע להבחין בהם בהקדם האפשרי כך ניתן לעזור למתמכר להיכנס לתוכנית טיפול ולהחזיר את חייו לתלם. ישנם סימנים אשר הם בולטים מאוד והם כוללים בין היתר אי תפקוד בעבודה, עצבנות, הזנחה בכל הקשור למראה הפיזי או לתחומי האחראיות, פיגור בלימודים, שינוי תכניות באופן תכוף, הוצאות הולכות וגדלות על רכישה של אלכוהול. בנוסף, ממליצים במרכז לטיפול התמכרויות אורנית ויינשטוק כי אם אתם חושדים בבן הזוג ניתן לראות את צריכת האלכוהול שלו, כך שאם הוא שותה בכמות רבה יותר מהרגילה מדובר גם כאן בסממן בולט ביותר להתמכרות, כמו גם אם הוא עולה על הכביש ונוהג לאחר שצרך כמות אלכוהול גדולה. בנוסף, מכור לאלכוהול בדרך כלל יבקש לוותר על פעילויות אשר בעבר היו חשובות לו כמו השקעה בעבודה, זמן איכות זוגי או וויתור על יציאה וזאת כדי לשתות אלכוהול – מדובר גם כאן בסימן אזהרה בולט מאוד.

יין אדום

גמילה מאלכוהול באמצעות מרכז אורנית ויינשטוק

כאמור, ישנם סימנים רבים להתמכרות לאלכוהול אולם מומלץ במידה ואתם חושדים כי בן הזוג שלכם הוא אלכוהוליסט לבצע ביחד עמו או לחוד שאלון אישי של האם אתה מכור לאלכוהול, ובאמצעות מענה על מספר שאלות ניתן לדעת האם אכן בן הזוג זקוק לגמילה. כאמור, הגמילה היא תהליך הכרחי כדי להפסיק את ההתמכרות ולהעניק עזרה מקצועית בעבור המתמכר. לקבלת מידע נוסף ניתן ליצור קשר במספר 03-6349876 או במספר 054-2349876 ויועץ מומחה מטעם מרכז אורנית ויינשטוק ישמח לעמוד לרשותכם ולהעניק ייעוץ ראשוני לגבי דרכי טיפול וגמילה בעבור בן הזוג אשר סובל מהתמכרות הרסנית לאלכוהול.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
מהו מכשיר טנס ובמה הוא מסייע
מהו מכשיר טנס ובמה הוא מסייע?

בשנים האחרונות גוברת התעניינות בשיטות חלופיות לשיכוך כאבים. אחת מהשיטות שצוברת פופולריות רבה היא השימוש במכשיר טנס (Tens). מדובר

דוקטור
איך בוחרים מטפל רגשי?

ההחלטה לטפל בעצמנו אינה פשוטה. אנו יודעים כי נצטרך להתמודד עם כל מה שניסינו לברוח ממנו עד עכשיו ולהדחיק.