נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

דימוי עצמי נמוך והשפעותיו על חיינו

דימוי עצמי ראשית

השאלה מה יכול להשפיע על חיינו לטובה או לרעה היא שאלה מורכבת ואין ספק שכולנו חשופים ללא מעט גורים שיכולים להיות רלוונטיים. עם זאת, יש דבר אחד שיכול להיות משמעותי אצל רבים מאיתנו וזו השאלה איך אנחנו רואים את עצמנו, או במילים אחרות: איזה דימוי עצמי יש לנו. אומנם זה נכון שאין שום סיבה להיות יהירים ומתנשאים, אך מנגד, גם דימוי עצמי נמוך מידי עלול להקשות עלינו את החיים ובדרך כלל זה גם לחינם. עד כמה אנחנו שולטים במצב? והאם יש משהו שנוכל לעשות כדי לשפר את הסיטואציה? על כך במאמר שלפניכם.

ממתי מתחיל להיבנות הדימוי העצמי שלנו?

אחת מהבעיות בהקשר של דימוי עצמי נמוך, היא שהוא מתחיל ליהנות אצלנו עוד לפני שאנחנו בכלל מודעים לעולם. זה נכון, כמובן, גם לגבי דימוי עצמי גבוה, שכן מה שקיבלנו בינקות ובשנים הראשונות לחיינו – בדרך כלל ישפיע עלינו לאורך כל החיים. לכן יש משמעות אדירה לשאלה איזה מסרים אנחנו מעבירים לילדים שלנו ובעיקר, איזה תחושות ואיזה חינוך אנחנו נותנים להם. לגדל ילד עם דימוי עצמי נמוך זה עלול להיות בעייתי שכן מדובר על משהו שעלול ללוות אותו לכל אורך חייו. בנוסף לכך, יש גם לא מעט טראומות שכל אחד מאיתנו עלול לעבור במהלך החיים וגם לא מעט כישלונות אשר בסופו של דבר ביחד מובילים לדימוי עצמי נמוך.

דימוי עצמי

ערנות למצב ולקיחת אחריות

בין אם אתם רואים, בתור הורים, שהילדים שלכם אולי סובלים מדימוי עצמי נמוך ובין אם אתם שמים לב שזה מה שקורה לכם באופן אישי, הערנות לגבי הנושא היא השלב הראשון בדרך לשנות זאת. כמה עוד ניתן להתעלם מהמציאות כפי שהיא ולהשלים עם זה ש"אלה הם החיים שלנו"? הגיע הזמן להבין שכל אחד מאיתנו יכול לעשות שינוי בכל שלב, בין אם זה קשור לדימוי העצמי הנמוך שלו, להערכה העצמאית או לביטחון שמלווה אותו בכל צעד בחיים. לקחת אחריות זה אומר אומנם להתמודד עם הדברים ולצאת לתהליך שלא תמיד יהיה פשוט, אך אם תתמידו בו – סביר להניח שתצליחו לשפר את המצב.

להיעזר במומחים

עוד דבר שכדאי לדעת על שיפור הדימוי העצמי הנמוך, זה שהיום אתם גם לא חייבים להתמודד עם העניין הזה לבד. למעשה יש לא מעט אנשי מקצוע כמו פסיכולוגים, מנטורים או קאוצ'רים שיוכלו לעזור לכם לעבור את הדרך הזאת הרבה יותר בקלות ובנעימים. לכן, אם אתם רוצים להגדיל את הסיכוי שלכם, או של הילדים שלכם, לשנות את המצב וליהנות מחוויה אחרת לגמרי בחיים, כדאי יהיה לפנות עוד היום לאנשי המקצוע הכי טובים שיש. אתם תראו שהחיים שלכם ייראו לכם אחרת אחרי שהדימוי העצמי שלכם ישתנה לטובה, אז למה לדחות את העניין?

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פסיכולוגיה